جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

لذت بیشتر از نوشیدن قهوه و چای با فلاسک ابداعی مهندس ایرانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:9871
یکشنبه، ۹ آبان، ۱۳۹۵ | 01:24

لذت بیشتر از نوشیدن قهوه و چای با فلاسک ابداعی مهندس ایرانی

اگر از عاشقان پروپا قرص نوشیدن چای و قهوه باشید خوب می دانید که هر یک از این نوشیدنی‌ها نه تنها باید در دمای خاصی تهیه شوند که بهتر است در دمای خاصی هم نوشیده شوند تا طعم دلچسبتری داشته باشند.

به گزارش دیده بان علم ایران، یک دانش آموخته مهندسی الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر که چند سالی است در دانشگاه آر ام آی تی ملبورن فعالیت دارد با ابداع ماگی جدید به شیفتگان این نوشیدنی ها امکان داده که نوشیدنی های گرم و حتی سرد خود را تا دو ساعت در دمایی ایده آل نگه دارند.

این ماگ (فلاسک) ویژه که درجه حرارت محتوای آن، از طریق تلفن های هوشمند قابل کنترل است با تکیه بر فن‌آوری ترموالکتریک طراحی و ساخته شده است.  ماگ هوشمند که احتمال پای ثابت خانه های هوشمند آینده خواهد بود که به شما امکان می‌دهد نوشیدنی خود را، چه سرد و چه گرم، در درجه حرارتی که دوست دارید نگه دارید و بنوشید. ماگ ابداعی بدین منظور می‌تواند حتی درجه حرارت نوشیدنی را پایین و بالا ببرد تا به دمای مورد نظر شما برسد.

دکتر امیر فرجی، پژوهشگر دانشگاه آر ام آی تی (RMIT) در ملبورن که ایده‌پرداز ماگ هوشمند (ماگینو) است تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های الکترونیک و مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دوره دکتری را نیز در دانشگاه استرالیایی محل فعالیت خود گذرانده است.

وی در آستانه عرضه نسل دوم ماگ هوشمند (پاییز ۲۰۱۶) درباره ماگینو و وجه تمایز آن با ماگ‌ها و فلاسک‌های موجود می گوید: «وقتی که می‌خواهید نوشیدنی سرد یا گرمی را بنوشید خیلی خوب است که در دمایی باشد که مورد نظر شماست. از طرف دیگر وقتی نوشیدنی را در ماگ‌تان می‌ریزید، طبیعی است که اگر نوشیدنی داغ باشد، نمی‌توانید با آن دمای خیلی گرم آن را بخورید، پنج دقیقه‌ای صبر می‌کنید و در این مدت زمان، مقدار زیادی از انرژی که شما قبلاً برای به جوش آوردن آب صرف کردید از دیواره لیوان به هدر می‌رود. ماگینو دو کار عمده انجام می‌دهد؛ حتماً شنیده شده ماگ‌های هوشمندی آمده که نوشیدنی گرم شما را در یک دمای خوب نگه می‌دارد ولی در مورد نوشیدنی سرد، این فناوری برای اپلیکیشن‌های روزمره جدید است.

ما از این فن‌آوری استفاده کردیم که نوشیدنی را چه سرد و چه گرم، با توجه به دمایی که شما دل‌تان می‌خواهد، با اپلیکیشن موبایل تنظیم کنیم. اگر پشت میز نشسته‌اید و از ماگی‌پد که یک شارژر وایرلس است استفاده می‌کنید، ماگینو می‌تواند بدون محدودیت زمانی نوشیدنی شما را در دماهای مختلف نگه دارد. اگر هم در رفت و آمد باشید، مثلاً بیرون باشید یا در کمپینگ باشید و شارژری نداشته باشید، ماگینو می‌تواند نوشیدنی شما را حدود دو ساعت، در دمایی که می‌خواهید حفظ کند. یک امکان دیگر که ماگینو دارد این است که می‌تواند از انرژی‌ای که در ماگ‌های معمولی به هدر می‌رود، استفاده کند و باتری خود را شارژ کند. این ماگ هوشمند به عنوان شارژر تلفن همراه هم قابل استفاده است. »

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید ارزان الکتروکاتالیست بر پایه چارچوب‌های فلزی-آلی با طول عمر بالا

دستاورد محققان ایرانی در ترمیم استخوان‌ با هیدروژل نانویی تولیدی از پیله کرم ابریشم

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها