پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

سگ «آلبرتا»، ناجی حیوانات آزمایشگاهی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:969
شنبه، ۱۵ خرداد، ۱۳۹۵ | 10:40

سگ «آلبرتا»، ناجی حیوانات آزمایشگاهی

پژوهشگران در بریتانیا، جسدی مصنوعی با کاربرد پزشکی و مطالعات آناتومی ساختند که با قابلیت‌هایی مثل خون‌ریزی با نمونه های طبیعی مطابقت کامل داشته و می تواند جایگزین اجساد حیوانات شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، نمونه اولیه این جسد موسوم به آلبرتا به شکل سگ و از بهترین مواد مشابه بافت‌های بدن ساخته شده است. در صورت تولید جسد مصنوعی مشکل تامین جسد در اتاق‌های تشریح و آموزش پزشکی بر طرف شده و هزینه‌های نگه‌داری و مواد کنترل تجزیه جسد حذف خواهد شد.

نمونه اولیه جسد مصنوعی یا سگ آلبرتا به صورت بدون پوست و مو ساخته شده و با استفاده از مویرگ‌های مصنوعی و جریان خون مصنوعی توسط پمپ مایع رنگی داخلی، هنگام تشریح خون‌ریزی می‌کند.

مواد به کار رفته در سگ تشریح آلبرتا که برای دانشجویان دامپزشکی طراحی شده کاملا با بافت بدن حیوانات مطابقت داشته و اندام‌های درونی نیز کاملا طبیعی ساخته‌شده‌اند.

سگ آلبرتا که از مواد مصنوعی ترکیبی ساخته شده کاملا طبیعی و در عین حال هنوز گران‌قیمت – ۲۸ هزار پوند – است.

دکتر کریستوفر اسکزل، مدیر کارخانه و آزمایشگاه SynDaver عنوان کرد: استفاده از لاشه واقعی حیوانات نه تنها از نظر بهداشتی مناسب نیست، بلکه با توجه به شرایط نگه‌داری و انجماد طولانی مدت، شکل و ساختار بافت‌های بدن تغییر کرده، فرایند آموزش دامپزشکی را با مشکل مواجه می‌کند.

aIMG_3745

وی در ادامه افزود: جسد تشریح مصنوعی انسان نیز با مواد مشابه نمونه حیوانی تولید می‌شود. بیشتر مواد به کار رفته در هر دو نمونه انسانی و حیوانی شامل پلیمر مصنوعی، آب، نمک، فیبر و سایر مواد شبیه‌ساز بافت‌های اصلی بدن مثل ماهیچه‌ها، رگ‌ها، پوست و استخوان کاملا مشابه است.

aIMG_3849 aIMG_3851

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاهش رنج و کشتار حیوانات آزمایشگاهی با چراغ سبز FDA/الزامی بودن آزمایشات حیوانی برای تست انسانی داروها لغو شد

علوم پزشکی تهران:تنها دانشگاه دارای کوره استاندارد سوزاندن اجساد حیوانات آزمایشگاهی هستیم/اعتراضی باشد باید اجساد را درفاضلاب یا جلوی دانشکده قراردهیم!

موفقیتی بزرگ در دفاع از حقوق حیوانات/ممنوعیت آزمایش و تشریح جانداران در مدارس ابلاغ شد

در دانشگاه تهران راه‌اندازی شد: آزمایشگاه تجربی و بخش تکثیر و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها