پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

همه داستان گرافن در نمایشگاه عمومی انگلستان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:924
جمعه، ۱۴ خرداد، ۱۳۹۵ | 11:11

مؤسسه ملی گرافن در انگلستان با همکاری موزه علم و صنعت این کشور اقدام به برگزاری نمایشگاهی با عنوان «Wonder Materials: Graphene and Beyond » کرده است. بازدیدکنندگان با تاریخچه کشف گرافن و کاربردهای آن و همچنین آخرین دستاوردهای این حوزه آشنا می‌شوند.

به گزارش دیده بان علم ایران موزه علم و صنعت با همکاری مؤسسه ملی گرافن در دانشگاه منچستر اقدام به برگزاری نمایشگاهی برای تابستان سال جاری کرده‌اند. این نمایشگاه داستان گرافن برای بازدیدکنندگان را بازگو می‌کند.

منچستر به‌عنوان شهر اروپایی علم در سال ۲۰۱۶ شناخته شده و این برنامه نمایشگاهی مهمترین رویداد سال جاری در این شهر است که از ۲۳ تا ۲۷ جولای برگزار می‌شود. حمایت مالی این رویداد توسط شرکت هایدال انجام می‌شود؛ شرکتی که به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گرافن و محصولات گرافنی در انگلستان شناخته می‌شود.

این نمایشگاه می‌تواند علم، هنر و تاریخ را با هم ترکیب کند و در نهایت داستان ظهور یکی از مستحکم‌ترین و سبک‌ترین ترکیبات شناخته شده در جهان را بیان کند.

جیمز بیکر از مدیران کسب و کار گرافن در دانشگاه منچستر می‌گوید: «ما خوشحالیم که با موزه علم و صنعت برای برگزاری نمایشگاه گرافن همکاری می‌کنیم. این نمایشگاه داستان پیدایش گرافن را در شهر منچستر توضیح می‌دهد. این شهر همچنان به‌عنوان پیشرو در حوزه گرافن شناخته می‌شود. این نمایشگاه تحقیقات جاری در این حوزه را نیز توضیح می‌دهد.»

سیلی مک دونالد از مدیران موزه علم و صنعت می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که این نمایشگاه جذاب را برگزار می‌کنیم. چه جایی بهتر از منچستر می‌تواند میزبان این رویداد باشد، جایی که برای اولین بار گرافن تولید شده‌است.»

این نمایشگاه با عنوان « Wonder Materials: Graphene and Beyond » برای طیف وسیعی از بازدیدکنندگان از جمله دانش آموزان و والدینشان می‌تواند جذاب باشد. در حاشیه نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی نیز وجود دارد.

در این نمایشگاه اشیاء و ابزارهایی که برای اولین بار برای تولید گرافن به کار گرفته شد نظیر مداد و نوار چسب در معرض نمایش قرار داده شده‌است. همچنین دستاوردهای علمی حاصل از گرافن در سراسر جهان به‌صورت اجمالی بیان می‌شود.

انتهای خبر

مطالب مرتبط

چاپ مقاله مشترک محققان ایران و اروپا در مجله معتبر نانو

با همکاری فیزیکدان ایرانی ارائه شد: روشی جدید برای جداسازی ایزوتوپ‌ها بدون نیاز به رآکتور

پاکسازی آلودگی‌های نفتی دریا با باکتری‌های مسلح به گرافن!

دانشگاه صنعتی شریف، میزبان هفتمین کنفرانس بین المللی نانوساختارها

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها