جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

کسب ميزباني بزرگترين رويداد فناوري جهان توسط شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8988
چهارشنبه، ۱۴ مهر، ۱۳۹۵ | 13:53

کسب ميزباني بزرگترين رويداد فناوري جهان توسط شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان

شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان به عنوان ميزبان سي و پنجمين كنفرانس انجمن بين‌المللي پارك‌هاي علم و فناوري و مناطق نوآوري (IASP) در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.
 به گزارش دیده بان علم ایران انجمن بين‌المللي پارك‌هاي علم و فناوري و مناطق نوآوري (IASP) هرساله كنفرانسي با حضور بيش از ۷۰ كشور از سراسر دنيا با هدف استفاده از تجربيات و اطلاعات، به اشتراك گذاشتن دانش‌هاي فني، دسترسي به منابع انجمن و تعامل مشترك بين پارك‌هاي علم و فناوري و بويژه ميان شركت‌هاي دانش بنيان مستقر در آن‌ها برگزار مي‌كند.

سي و سومين كنفرانس، ۲۹ شهريور تا ۲ مهرماه سال جاري، با شعار “ذهن جهاني؛ تعامل نهادهاي نوآور در جهت بين‌المللي‌سازي، پايداري و رشد” در شهر مسكو روسيه برگزار شد و شركت‌كنندگان در اين كنفرانس تلاش كردند راهكارهايي براي افزايش نقش پارك‌هاي علم و فناوري و ارتقاي مفهوم ذهن جهاني بيابند.

شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان به عنوان عضو كامل اين انجمن از سال گذشته درخواست ميزباني سي و پنجمين كنفرانس را در سال ۲۰۱۸ داده بود كه پس از برگزاري جلسه مجمع عمومي كه در حاشيه كنفرانس مسكو برگزار شد موفق به كسب ۸۶ درصد آراي اعضاي انجمن شده و ميزبان كنفرانس بين‌المللي پارك‌هاي علم و فناوري و مناطق نوآوري (IASP) در سال ۲۰۱۸ شد.

كنفرانس جهاني پارك‌هاي علم و فناوري در سال ۲۰۱۵ در كشور چين برگزار شد و كشور تركيه ميزبان اين كنفرانس در سال ۲۰۱۷ خواهد بود. اين نخستين بار است كه جمهوري اسلامي ايران ميزبان اين گردهمايي بزرگ بين‌المللي در حوزه پارك‌هاي علم و فناوري خواهد بود.

شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان از سال ۱۳۷۷ به عضويت انجمن بين‌المللي پارك‌هاي علم و فناوري و مناطق نوآوري (IASP) درآمد و تاكنون ۳ دوره رياست بخش آسياي غربي و شمال آفريقا اين انجمن را برعهده داشته است.

اين شهرك با هدف توسعه مبتني بر دانايي از طريق ايجاد مراكز رشد و پارك‌هاي علم و فناوري در اصفهان، قطب اقتصادي و صنعتي ايران شكل گرفته و ضمن حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان، زمينه لازم را براي تجاري‌سازي دستاوردهاي آن‌ها و جذب سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي فراهم مي‌آورد.

در حال حاضر بيش از ۴۷۰ شركت دانش‌بنيان با زمينه‌هاي كاري مختلف در اين شهرك مشغول به فعاليت هستند.

مطالب مرتبط

۱۸ دانشگاه ایرانی در فهرست برترین دانشگاه‌های قاره آسیا

توسعه فناوری کلان داده ها با كلاستر ميكرو كامپيوتری فناوران کشور

کسب جايزه برتر ۲۰۱۷ پارك‌هاي علمي آسيا توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی

نوآوری فناوران ایرانی در آبكاری کم‌هزینه مهندسی سطح

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها