شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

ماهواره نقشه‌بردار وضوح بالای چین به فضا پرتاب شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:891
چهارشنبه، ۱۲ خرداد، ۱۳۹۵ | 10:27

ماهواره نقشه‌بردار وضوح بالای چین به فضا پرتاب شد

چین یک ماهواره غیرنظامی جدید با قابلیت نقشه‌برداری وضوح بالا را از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانک‌سی به فضا پرتاب کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران به نقل از شینهوا، ماهواره ۲٫۷ تنی Ziyuan III 02 بر روی یک موشک لانگ مارچ ۴B به هوا ارسال شد. این دویست و بیست و هشتمین ماموریت پروازی موشک حامل لانگ مارچ بوده است.

همچنین بر روی این موشک دو ماهواره کشور اوروگوئه نیز به فضا ارسال شد. به گفته مقامات چینی، هر سه ماهواره با موفقیت به مدارهای تعیین شده خود وارد شدند.

ماهواره Ziyuan III 02 در مطالعات منابع زمینی، جلوگیری از بلایای طبیعی، توسعه کشاوری، مدیریت منابع آب، برنامه‌ریزی شهری و سایر موارد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این دومین ماهواره سیستم نقشه برداری سنجش از راه دوری است که چین برنامه‌ریزی کرده تا سال ۲۰۳۰ می‌سازد.

این ماهواره به Ziyuan III 01 خواهد پیوست که در ژانویه ۲۰۱۲ به فضا پرتاب شده بود. این دو ماهواره، شبکه‌ای را برای ثبت تصاویر سه‌بعدی وضوح بالا و داده‌های چند طیفی تشکیل خواهند داد.

ماهواره Ziyuan III 02 می‌تواند تصاویر سه‌بعدی از اجسام ۲٫۵ متری و بزرگتر را ثبت کرده و با استفاده از یک مسافت‌یاب لیزری آنبرد، انحراف موقعیت عمودی را به یک متر کاهش دهد.

ماهواره قبلی تنها می‌توانست تا چهار متر را بصورت سه‌بعدی تصویربرداری کرده و سنجش‌های عمودی را تا پنج متر انجام دهد. این دو ماهواره با یکدیگر زمان سپری شده بین رصدهای انجام شده از یک منطقه در زمین را تا سه روز ارتقا خواهند داد. این زمان پیش از این بین پنج تا شش روز بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی: ایران می‌تواند بهترین شریک فناوری چین در منطقه باشد

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: توسعه همکاری‌های فناورانه بر بستر جاده ابریشم

موزه ملی علوم ایران، برنده مسابقات جهانی طراحی و ساخت آثار علمی ۲۰۱۸ شد

همکاری دانشگاه شریف با چین در حوزه کوانتوم و فتونیک

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها