سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

آغاز همکاری دانشگاه امیرکبیر با سازمان ملل در زمینه توسعه پایدار

نسخه قابل پرینت
کد خبر:885
چهارشنبه، ۱۲ خرداد، ۱۳۹۵ | 09:47

آغاز همکاری دانشگاه امیرکبیر با سازمان ملل در زمینه توسعه پایدار

مدیر ارشد اجرایی دفتر توسعه پایدار دانشگاه صنعتی امیرکبیر از حضور مشاورعالی دبیرکل سازمان ملل متحد در حوزه توسعه پایدار در این دانشگاه طی هفته آینده خبر داد و گفت: حضور وی در این دانشگاه مقدمه‌ای برای امکان سنجی و آغاز همکاری‌های مشترک و دستیابی به یک تفاهم علمی در حوزه توسعه پایدار است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران محمدمهدی آزادگان درباره برنامه دیدار دوجانبه پروفسور جفری دیوید ساکس (Jeffrey David Sachs) مشاور عالی دبیرکل سازمان ملل متحد با دکتر سید احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پروفسور ساکس عضو هیات علمی دانشگاه کلمبیا است که روز دوشنبه، ۱۷ خردادماه جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: پروفسور ساکس ضمن ملاقات با رییس و هیات رییسه این دانشگاه و همچنین دکتر رضا مکنون رییس دفتر توسعه پایدار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در سمینار علمی تخصصی با موضوع دستور کار ۲۰۳۰ یا (Agenda 2030) و تبیین اهداف توسعه پایدار (SDGs) سخنرانی خواهد کرد.

وی بازدید از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بررسی ظرفیت‌های موجود و چگونگی همکاری مشترک سازمان ملل متحد با این دانشگاه را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در بازدید جفری ساکس از دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد.

آزادگان با تاکید بر این که دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سوی وزارت علوم به عنوان دانشگاه سبز و پیشتاز توسعه پایدار در ایران شناخته و معرفی شده است، اظهار کرد: هدایت دانشگاه در مسیر ایفای نقش بسیار کلیدی خود در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار کشور و نیز تبدیل آن به یک دانشگاه کاملا سبز از جمله اهدافی است که با جدیت تمام در دفتر توسعه پایدار دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دیگر مسؤولان و اعضای هیات علمی دانشگاه دنبال می‌شود.

وی از تعریف و گنجاندن درس «توسعه پایدار» در سرفصل‌های درسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آینده نزدیک و به منظور تبیین و تحقق اهداف توسعه پایدار در کشور خبر داد.

پروفسور جفری ساکس درحال حاضر ریاست انستیتو زمین (Earth Institute) دانشگاه کلمبیا را بر عهده دارد و از طرف مجله تایم به عنوان سرشناس‌ترین اقتصاددان جهان و از سوی نیویورک تایمز به عنوان مهمترین اقتصاددان دنیا از وی یاد شده است و مجله اکونومیست او را یکی از سه نفر تأثیرگذارترین اقتصاددان‌های زنده در دهه گذشته معرفی کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کارگاه تخصصی نوآوری و پایداری انرژی با حضور بنیانگذار حوزه پایداری انرژی استرالیا

انتشار تمبر یادبود «سمندر لرستانی» از سوی سازمان ملل

هفدهمین مسابقه برنامه‌نویسی دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود

رتبه  ایران در شاخص‌های سلامت توسعه پایدار ۲۰۱۶ اعلام شد: ارتقای ۳۵ پله‌ای و وضعیت قرمز در سه شاخص

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها