جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

افزایش همکاری‌های بین‌المللی ایران در فناوری فضایی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:880
چهارشنبه، ۱۲ خرداد، ۱۳۹۵ | 09:30

افزایش همکاری‌های بین‌المللی ایران در فناوری فضایی

رییس مرکز ملی فضایی گفت: همکاری‌های بین‌المللی کشور در حوزه علوم و فناوری فضایی افزایش می‌یابد.

به گزارش دیده بان علم ایران منوچهر منطقی در حاشیه بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران گفت: تفاهم‌نامه‌های همکاری زیادی با دیگر کشورها در حوزه علوم و فناوری‌های فضایی داریم و توافقات خوبی با برخی از این کشورها داشته‌ایم؛ پژوهشگاه فضایی نیز می‌تواند در برخی از این محورها حضور فعال داشته باشد.

وی افزود: در راستای برنامه ده ساله دوم فضایی کشور، ماموریت‌های اصلی مراکز دانشگاهی و برخی از مراکز فناوری مشخص شده و در دست پیگیری و اجرا است.

به گفته منطقی، هدف از این بازدید، آشنایی بیشتر با توانایی‌ها و امکانات فنی و تجهیزاتی پژوهشگاه فضایی ایران به‌منظور تدوین برنامه‌های حمایتی و همکاری در جهت توسعه فناوری‌های فضایی است.

وی تصریح کرد: این پژوهشگاه در زمینه دستیابی به برخی از فناوری‌های کلیدی مورد نیاز در حوزه فضا از پتانسیل خوبی برخوردار است.

رییس مرکز ملی فضایی ایران از مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی پژوهشگاه فضایی ایران که فاز اول آن از بهمن ۹۴ به بهره‌برداری رسیده است و همچنین از پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران و آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و پروژه‌های این پژوهشکده بازدید کرد و در جریان امکانات و تجهیزات این مرکز و توانایی‌های آن برای توسعه سامانه‌های فضایی قرار گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

آغاز مطالعه یکپارچه سازی ایستگاه زمینی ماهواره ها در کشور

رئیس سازمان فضایی : ایران رتبه اول تولید علم فضا در منطقه را دارد

پیش‌نویس نقشه راه توسعه فضایی کشور بررسی شد

برندگان رقابت دانشجویی طراحی و ساخت ماهواره های مکعب معرفی شدند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها