شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

نخستین نقشه توزیع مکانی کنفرانس های ایران تهیه شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8641
یکشنبه، ۱۱ مهر، ۱۳۹۵ | 14:50

نخستین نقشه توزیع مکانی کنفرانس های ایران تهیه شد

پایگاه نمایه سازی کنفرانس های کشور (سیویلیکا) نقشه توزیع مکانی کنفرانسهای کشور در سطح استانها را بر اساس داده های چهار هزار کنفرانس علمی پژوهشی برگزار شده در سطح کشور تهیه و ارائه کرد.

مهدی وجودی، مدیر پایگاه اطلاعات علمی سیویلیکا با اعلام این مطلب به خبرنگار دیده بان علم ایران گفت: بر اساس این نقشه، استان تهران با هزار و ۵۹۵ کنفرانس رتبه اول در برگزاری کنفرانسهای کشور را به خود اختصاص داده است و استانهای اصفهان با ۲۴۴ کنفرانس و خراسان رضوی با ۲۰۶ کنفرانس در رده های بعدی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر با ۱۱ کنفرانس و استان ایلام با سه کنفرانس در پایین ترین رده قرار دارند.

وجودی تصریح کرد: پایگاه سیویلیکا به زودی نمودارها و نقشه های مختلف آمایش مکانی تولید دانش در کشور را نیز بر اساس معیارهای مختلف علمی پژوهشی ارائه خواهد کرد.

مدیر پایگاه سیویلیکا تصریح کرد: سیویلیکا از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در خصوص نمایه سازی کنفرانس‌های کشور آغاز کرده و تاکنون بیش از ۵۱۵ هزار و ۳۱۰ عنوان مقاله کنفرانس ها و ژورنالهای علمی در آن نمایه سازی و ارائه شده است. این مجموعه به عنوان یک ناشر خصوصی، مستقل و خارج از چارچوب دانشگاهها و بدنه وزارت علوم، داده های آماری خود را تجزیه تحلیل کرده و بر اساس آن آمار تولید علم در مراکز کشور را ارائه می کند.

وجودی تصریح کرد: علاقمندان می توانند برای دسترسی به این نقشه و اطلاعات آنلاین کنفرانس ها به نشانی اینترنتی www.civilica.com/Calendarspatial مراجعه کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پایگاه جامع اطلاعاتی زنان و خانواده راه‌اندازی شد

نخستین حضور رسمی نام «هوش مصنوعی» در مقالات علمی/ آغاز عصر «نشر مصنوعی»

نمایه شدن مجله انجمن ریاضی ایران در MathSciNet

ارائه بیش از ۹۱ هزار مقاله در کنفرانس های داخلی سال ۹۷ / برترین کنفرانس ها و فعال ترین دانشگاه ها در برگزاری گردهمایی های علمی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها