سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

پروفسور سمیعی: برای محک زدن ارزش هر کشوری تحقیق در دانشگاه‌های آن را ببینید

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8411
چهارشنبه، ۷ مهر، ۱۳۹۵ | 08:45

پروفسور سمیعی: برای محک زدن ارزش هر کشوری تحقیق در دانشگاه‌های آن را ببینید

رییس فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب گفت: ارزش و منزلت هر کشوری، به دانشگاه‌های آن بستگی دارد و باید به مراکز آموزش عالی، توجه فراوانی شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران پروفسور مجید سمیعی، جراح برجسته مغز و اعصاب و چهره ماندگار ایران در دیدار معاونان دانشگاه، رئیسان دانشکده ها و تعدادی از اعضای علمی برجسته دانشگاه گیلان افزود: اگر می‌خواهید کشوری را محک بزنید، باید ببینید در دانشگاه‌های آن چه تحقیقاتی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: تکامل دانشگاه گیلان باید به دو قسمت تقسیم شود؛ بخش اول که تاکنون انجام شده و تولید و انتشار یک هزار و ۷۰۰ مقاله در سال بوده و از امروز به بعد، فاز دوم باید شروع و مقاله‌هایی ارائه شود که حائز ارزش علمی است.
پروفسور سمیعی افزود: علاقمند خواهم بود تا اولین مقاله‌ای که در سطح جهان از گیلان ارائه شود و حائز ارزش علمی باشد را بررسی کنم.
وی با ابراز امیدواری از این که موضوعاتی نوین در مقاله نویسی مطرح شود، گفت: جوانان ما باید به سمت تحقیق حرکت و علم را بررسی کنند؛ کاری که اینجانب نیم قرن است به آن می پردازم.
پروفسور سمیعی ادامه داد: دانشجویان من به گونه ای پرورش یافته اند و درباره مسائلی تحقیق می کنند که نه اروپایی ها و نه آمریکایی ها، انگشت روی آن نگذاشته اند.
پروفسور سمیعی بیان کرد: کارهای علمی من در آلمان، تنها بواسطه دولت نیست بلکه خیران پشت من بوده اند و نمی توان از بودجه معمولی دانشگاهی، این کارهای مهم را انجام داد.
وی گفت: کار تحقیقاتی، جدای از مقاله نویسی است؛ من به کسانی کمک می کنم که هیچ ندارند اما هوش و ذکاوت علمی دارند و اینجانب، اگر پشتکار و همت باشد، خدمتگزاری برای این دانشگاه را روی سر می گذارم.
جراح برجسته مغز و اعصاب جهان، همچنین با محمدعلی نجفی استاندار گیلان دیدار کرد.
حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه گیلان و علوم پزشکی استان از دیگر برنامه های او در سفر به گیلان بود.
رئیس فدراسیون جهانی انجمن جراحی مغز و اعصاب یکشنبه گذشته نیز در سفر به مازندران، در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری حضور یافت و پس از نشست با دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مرکز این استان، در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل سخنرانی کرد.
بر اساس آخرین آمار، بیش از ۹ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، حدود پنج هزار نفر در کارشناسی ارشد و بیش از یک هزار دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند.
دانشگاه گیلان دارای ۵۶۱ عضو هیات علمی است، این دانشگاه ۹ دانشکده، یک پردیس دانشگاهی و دو پژوهشکده دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در یک مقاله مروری بررسی شد: نقشه راه مسیرهای پیام رسانی برای تعدیل تقسیم و خودنوزایی سلول های زایای اولیه مرغ

در تحقیق مشترک محققان ایرانی و چینی ارائه شد: روش جدید کنترل خصوصیات الکترونی بستر فلزی – نیمه رسانای دو بعدی

موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی بررسی کرد: رفتارهای پرخطر دانشجویان در مقایسه بـا دیگر گروه هـای جمعیـتی

ظریفیان: قره یاضی، دانشمندی متعهد و کنشگری مرزی بود که شجاعانه در مسیر دفاع از حقیقت هزینه داد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها