سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

ایجاد ۵۰ فناوری در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:841
سه شنبه، ۱۱ خرداد، ۱۳۹۵ | 16:38

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان، با اشاره به نرخ ۲۰ درصدی بیکاری تحصیلکرده‌ها در کشور، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از راه‌های اساسی حل این مسئله هستند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران مهدی کشمیری در سفر به شهرکرد در نخستین همایش علمی راهبر دانش‌ بنیان و نقش آن در اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نزدیک به شش هزار نفر با مدارج علمی مختلف در این شهرک مشغول به کار هستند که اشتغال‌زایی قابل توجهی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه ایجاد هر شغل در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حدود ۴۰ میلیون تومان است، افزود: ۴۵ درصد از شغل‌های ایجاد شده در این شهرک به بانوان تحصیلکرده اختصاص دارد.

کشمیری با اشاره به نرخ ۲۰ درصدی بیکاری تحصیلکرده‌ها در کشور، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از راه‌های اساسی حل این مساله هستند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گردش مالی شرکت‌های این شهرک را یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ فناوری به مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال در این شهرک ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: فضای هم‌افزای کاری و ارتباط با موسسات و کارآفرینان دیگر، خدمات عمومی و استقرار کسب و کار، خدمات و حمایت‌های مالی و اعتباری، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای، مدیریتی و حقوقی را از جمله خدمات و حمایت‌هایی این شهرک از شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

کشمیری افزود: مهم‌ترین امتیازی که در اختیار شرکت‌های دانش‌ بنیان قرار می‌گیرد آشنایی دستگاه‌های مختلف با محصولات این شرکت‌ها است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی موثر در کارآفرینی فناورانه یکی از دستاوردهای مهم شهرک صنعتی اصفهان است.

وی در پایان گفت: جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی یکی از چهار جشنواره برتر ملی مورد تایید و حمایت بنیاد ملی نخبگان است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون خبر داد: حذف کارمزد صدور ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها

ساخت نبولایزر دارویی در یک شرکت دانش بنیان

سه محصول نوترکیب محققان ایرانی در اصفهان رونمایی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها