پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

بررسی «پدیده زوال بلوط» در قالب طرح کلان ملی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:838
سه شنبه، ۱۱ خرداد، ۱۳۹۵ | 13:05

بررسی «پدیده زوال بلوط» در قالب طرح کلان ملی

مدیرکل دفتر امور فناوری استان‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پدیده زوال بلوط در قالب یک طرح کلان ملی بررسی شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران محمد‌صادق حاجی تاروردی در جلسه بررسی استفاده از فناوری‌های زیست‌محیطی نوین در خرم‎آباد، افزود: بحث زوال بلوط و استفاده مجدد از آب واحدهای صنعتی از موضوعات مهمی است که معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به آن توجه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و هم‌فکری استان لرستان بتوان در این دو بحث به راهکارهایی برای رفع مشکلات کشور دست یافت.

مدیرکل دفتر امور فناوری استان‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: آمادگی داریم پتانسیل‌های علمی کشور را در اختیار مجموعه استان لرستان قرار دهیم و با وجود پتانسیل‌های علمی کشور می‌توان مشکلات موجود در استان در خصوص بحث زوال بلوط، تصفیه فاضلاب صنعتی و بحث شهر سبز را حل کرد.

حاجی تاروردی با اشاره به ایجاد یک طرح جامع پنج ساله در استان ایلام در خصوص پدیده زوال بلوط، اضافه کرد: دستاوردهای پنج ساله این پروژه می‌تواند بخش زیادی از سوالات استان در این زمینه را پاسخ دهد.

وی خواستار ایجاد خط ویژه برای استان‌هایی که از امکانات این معاونت بهره نبرده‌اند شد و افزود: برای این منظور مقرر شده برای هر کدام از این استان‌ها حداقل یک طرح کلان ملی تعریف شود.

مدیرکل دفتر امور فناوری استان‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: طرح پنج‌ساله‌ای در مورد زوال بلوط در استان ایلام اجرا شده که دستاوردهای آن می‌تواند در مورد زوال بلوط در لرستان نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

حاجی تاروردی افزود: با توجه به اظهارات استاندار لرستان مبنی بر اینکه هنوز علت علمی خشکیدگی بلوط در استان لرستان مشخص نشده است ضرورت دارد که در قالب یک پروژه تحقیقاتی در گام اول علت علمی خشکیدگی بلوط در این استان مشخص شود.

وی اظهار کرد: ایجاد هماهنگی و برقراری همکاری‌های مشترک بین دستگاه‌های اجرایی از اهداف راه‌اندازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

عوامل جدید بیماری زای موثر در نابودی جنگل های بلوط ایران شناسایی شد

طرح کلان «جت مسافربری ۱۵۰ نفره» به تعمیر و نگهداری «بالگرد» ختم شد!

بالگرد ملی با ظرفیت هشت نفر و کاربری چند منظوره رونمایی شد

۱۲ طرح کلان ملی، اجرا نشده، «خاتمه یافته» اعلام شدند!

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها