جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات برگزار می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8166
یکشنبه، ۴ مهر، ۱۳۹۵ | 10:32

هشتمین سمپوزیوم مخابرات از ششم مهرماه سال جاری به مدت دو روز در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گشایش می یابد.
به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر خادم زاده مدیر دفتر آموزش و همکاریهای علمی و بین‌المللی گفت: هشتمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات از ۲۷ تا ۲۸ سپتامبر(۷-۶ مهر) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اساتید و پژوهشگران خارجی و داخلی برگزار می شود.
وی با اشاره به اهداف و دستاوردهای این سمپوزیوم، بیان کرد: این سمپوزیوم می تواند زمینه همکاری دانشگاهی و صنعتی را با دیگر مراکز علمی پیشرفته داخلی و بین المللی فراهم کند.
دکتر محمود کمره ای دبیر کمیته علمی سمپوزیوم و عضو هیات امنای پژوهشگاه در جمع اصحاب رسانه‌ با اشاره به هشتمین دوره برگزاری این سمپوزیوم گفت: هدف از برگزاری این سمپوزیوم که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، تبادل اطلاعات علمی بمنظور استفاده از نتایج آن در کشور است.
وی با بیان ارسال ۴۰۱ مقاله از ۱۰ کشور به دبیرخانه این سمپوزیوم گفت: از بین این تعداد مقاله دریافتی، تعداد ۱۶۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.
وی همچنین از ارائه مقالات، سخنرانی های علمی و کارگاههای آموزشی در ذیل ۲۴ عنوان خبر داد و اظهار داشت: در این سمپوزیوم ۲۴ عنوان بصورت مخابرات بی سیم، شبکه‌های شناختی، شبکه‌های بی سیم، شبکه حسگر بی سیم، مخابرات ماهواره ای و فضایی، مخابرات نوری، شبکه‌های پهن باند، شبکه‌های مبتنی بر نرم افزار، امنیت سیستمها و شبکه‌های مخابراتی، امنیت اطلاعات، اینترنت اشیاء، بیگ دیتا، شبکه‌های ابری، مایکروویو و امواج میلیمتری و تراهرتز، انتشار امواج و آنتن، محاسبات هوشمند، پردازش سیگنال در مخابرات، شبکه‌های اجتماعی، مخابرات سبز، استراتژی و تنظیم مقررات درICT. مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
وی با بیان این که مقالات ارسالی از کشورهای ایران، کانادا، قزاقستان، مالزی، سنگاپور، ایتالیا، ایرلند، آلمان و آمریکا است، ادامه داد: جهت گزینش مقالات دریافتی دو کمیته علمی داخلی و بین المللی وجود دارد که با دقت مقالات را انتخاب کرده اند و در کل این دوره نسبت به دوره های گذشته کیفیت مقالات ارسالی بهتر بوده است.
دبیر کمیته علمی سمپوزیوم با اشاره به برگزاری ۲۹ نشست تخصصی در این سمپوزیوم خاطر نشان کرد: سخنرانیهای کلیدی سمپوزیوم توسط سخنرانان مراکز معتبر خارجی و داخلی انجام می شود که در کنار آن تعداد ۵ ورکشاپ نیز توسط آنان برگزار خواهد شد.
وی نقطه قوت این سمپوزیوم را ارایه مطالب جدید مخابراتی و انتقال تجربیات دانست و گفت: امیدواریم از دستاوردهای این سمپوزیوم در جهت توسعه صنعت مخابرات و جلب نظر دانشگاه ها بهره برد و با برنامه ریزی مناسب از توانمندی دنیا در راستای ارتقای صنعت مخابرات خود استفاده کرد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

نتایج اندازه‌گیری شدت امواج الکترومغناطیسی در نقاط مختلف تهران را آنلاین ببینید!

رییس پژوهشگاه فضایی ایران تغییر کرد

«استفاده مثبت از هوش مصنوعی برای همه»، شعار روز جهانی ارتباطات ۲۰۱۸

نخستین آزمایشگاه تائید نمونه سامانه‌های ذخیره سازی اطلاعات در کشور آغاز به کار کرد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها