جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

همه استانهای کشور صاحب فن‌بازار می‌شوند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:800
دوشنبه، ۱۰ خرداد، ۱۳۹۵ | 14:06

همه استانهای کشور صاحب فن‌بازار می‌شوند

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران با بیان این که تاکنون ۱۴ استان دارای فن بازار شده‌اند که چهار استان دیگر نیز تا پایان امسال به این جمع می‌پیوندند، گفت: تا پایان سال ۹۷ همه استان‌های کشور دارای فن بازار می‌شوند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، اکبر قنبرپور در جلسه گشایش فن بازار استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، گفت: هدف اصلی از ایجاد پارک علم و فناوری توانمندسازی شرکت های فناور بخش خصوصی است.

وی افزود: تاکنون شرکت‌های بسیاری برای دریافت کمک مراجعه کرده و خدمات متنوعی را دریافت کرده‌اند. دولت نیز در این راستا اقدامات خوبی انجام داده و با ارائه تسهیلات کمک شایانی کرده است.

قنبرپور در ادامه به برنامه توسعه پارک علم و فناوری کشور اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون فاز سوم پارک علم و فناوری کشور از سال آینده آغاز خواهد شد تا وسعت آن در مجموع به هزار هکتار افزایش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تفاوت اساسی شرکت‌های دانش بنیان با دیگر شرکت‌ها این است که شاکله اصلی آن و اعضای اصلی آن را افراد علمی و نخبگان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان بسیار خلاق هستند، افزود: ولی این شرکت‌ها در بحث مارکتینگ همواره دچار ضعف هستند.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران اضافه کرد: معمولا شرکت‌ها در حلقه آخر تجاری سازی به دلیل نداشتن علم کافی با مشکل مواجه می‌شوند بنابراین تفکر فن بازار این است که این قبیل نیازها را برطرف کند و موجودی‌های عرصه صنعت و ایده‌ها را به هم متصل کند.

وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی جامعی برای فن بازار در نظر گرفته شده است که اکنون به استان البرز نسل سوم و کاملترین نسخه ارائه شده است و تا انتهای سال جهت تکمیل‌تر کردن این بانک اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

انعقاد ۱۰ قرارداد فناورانه در نشست کارگزاران فن بازارهای کشور

آغاز «هفته پژوهش و فناوری» امسال از ۲۳ آذرماه/ برنامه های وزارت علوم در بزرگداشت هفته پژوهش

ورود علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به فن بازارها

کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان برگزار می‌شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها