سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

ورود اسپیس ایکس به عصر جدید فضا: پرتاب دوباره موشک دست‌دوم

نسخه قابل پرینت
کد خبر:6648
چهارشنبه، ۱۰ شهریور، ۱۳۹۵ | 11:17

ورود اسپیس ایکس به عصر جدید فضا: پرتاب دوباره موشک دست‌دوم

شرکت اسپیس ‌ایکس در اقدامی برای ورود به عصر جدید فضا، امسال قصد دارد نخستین موشک استفاده شده خود را مجددا به فضا پرتاب کند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران این موشک فالکون ۹ که نخستین نمونه تائید شده برای پرواز مجدد است، یک ماهواره مخابراتی تجاری SES-10 را به فضا منتقل خواهد کرد.

این موشک، پیش از این در ماه آوریل فضاپیمای دراگون را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) هدایت کرده و مرحله اول آن دقایقی پس از پرتاب بر روی سکویی در اقیانوس اطلس فرود آمده بود.

طرح این شرکت بزرگ خصوصی که یکی از پیمانکاران ناسا برای ساخت و ارسال فضاپیماهای سفارشی به فضا است، بخشی از هدف بزرگ آن برای برنامه قابلیت استفاده مجدد سریع است که اسپیس‌ایکس امیدوار است بتواند هزینه‌های بالای دستیابی به فضا را کاهش دهد.

معمولا بیشتر موشک‌های استفاده شده تا به امروز، یکبار مصرف بوده‌اند و در اعماق دریا غرق می‌شدند.

اسپیس‌ایکس از سال گذشته تعدادی از موشک‌های خود را بازیابی کرده و بر روی سکوهای دریایی و زمینی فرود آورده تا بتواند از آن‌ها در پروازهای آینده استفاده کند.

ماهواره SES-10 پس از پرتاب، خدمات پخش رادیو و تلویزیون و همچنین انتقال داده به آمریکای لاتین را ارائه خواهد کرد. هنوز زمان دقیق این پرتاب تعیین نشده، ولی احتمالا در سه ماهه چهارم سال جاری انجام خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

استارشیپ، جارو برقی فضایی

پرتاب شبانه موشک خصوصی با بقایای ۱۵۲ جسد به فضا

راه‌اندازی مرکز آموزش گردشگران فضایی در انگلستان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها