جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

طرح‌های فناورانه در استانهای ساحلی حمایت می‌شوند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5908
شنبه، ۳۰ مرداد، ۱۳۹۵ | 14:16

توسعه فناوری و اقتصادی در حوزه دریا مستلزم توجه به ظرفیت‌های دریایی در استان‌های ساحلی است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران محمد سعید سیف دبیر دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در جلسه مشترک شرکتهای دانش بنیان استان بوشهر، با اشاره به اینکه نیاز هر کشور توسعه بازار را در پی خواهد داشت، گفت: چیزی در حدود ۱۲ مایل از نوار ساحلی در اختیار کشورهای ساحلی قرار دارد و مابقی دریاها تقریبا مشاع است، لذا  نباید پنداشت که تنها خشکی‌ها متعلق به ماست. باید بدانیم دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها می‌توانند در اختیار کسانی قرار گیرند که فناوری‌های پیشرفته در اختیار دارند و با این فناوری‌ها، از فرصت‌های موجود در دریاها استفاده می‌کنند.

سیف با تاکید حمایت ستاد دانش‌بنیان دریایی در استانهای ساحلی و ارائه گزارشی در این خصوص گفت : هدف ستاد تشریح ابزار حمایتی در استانهای ساحلی است.
دبیر ستاد دانش بنیان دریایی در ادامه افزود : نقشه راه فناوری های دریایی توسط این ستاد تدوین شده است و شرکتهای دانش بنیان می توانند با حمایت این ستاد بر اساس اولویت های آن طرح های فناوری تعریف کنند.
وی گفت : تجاری سازی طرح های دانش بنیان و فناورانه دریایی، حمایت و مشارکت در اجرای طرح‌های کلان فناورانه دریایی و حمایت از طرح های اولویت دار مورد نیاز کشور از جمله اقداماتی است که در سال ۱۳۹۵ از سوی ستاد توسعه فناوری دریایی معاونت علمی و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان محقق می شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی گفت: توسعه فناوری و اقتصادی در حوزه دریا مستلزم توجه به ظرفیت‌های دریایی در استان‌های ساحلی است.
در ادامه این نشست نمایندگان شرکتهای دانش بنیان، گزارشی از پیشرفت کار پروژه های دانش بنیان ارائه دادند و نظرات حاضران مورد بررسی قرار گرفت.

«اجرایی سازی نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور»، «حمایت از حضور صنایع دریایی کشور در مجامع بین المللی»، «برگزاری جلسات مشترک با ارگان‌های دریایی و شرکت‌های دانش بنیان»، «اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان دریایی» و «حمایت از استانداردسازی تجهیزات دریایی ساخت داخل» از برنامه های این ستاد در سال ۹۵ به شمار می رود.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

فراخوان حمایت از پژوهشگران «زیست فناوری» و طرح‌های پژوهشی «علوم شناختی»

محققان کشور به دنبال تولید نمک خوراکی از جلبک‌های دریایی

«تولید محصولات آرایشی از منابع ایمن دریا» ، مقام اول ایده بازار دریایی

مرکز پردازش سریع حوزه هوایی و هوانوردی راه اندازی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها