پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

برندگان ششمین جایزه علیمحمدی معرفی شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:584
چهارشنبه، ۵ خرداد، ۱۳۹۵ | 14:45

برندگان ششمین جایزه علیمحمدی معرفی شدند

ششمین جایزه علیمحمدی، همزمان با افتتاحیه کنفرانس بهاره فیزیک با حضور جمعی از استادان پژوهشکده فیزیک پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و نمایندگان انجمن فیزیک ایران اعطا شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، جایزه علیمحمدی سال ۱۳۹۵ به طور مشترک به دکتر امین فرهنگ‌نیا، دانش آموخته گروه کیهان‌شناسی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و دکتر محمدمهدی صادقی، دانش‌آموخته دانشکده علوم دانشگاه شیراز و فیزیکدان حوزه اپتیک تبدیلی تعلق گرفت.

جایز‌ه علیمحمدی از سال ۱۳۹۰ توسط پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و انجمن فیزیک ایران پایه‌گذاری شده است و به بهترین رساله‌ دکتری فیزیک که در داخل کشور انجام شده باشد اعطا می‌شود. برگزیدگان ششمین جایزه علیمحمدی از بین دانش آموختگان سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ فیزیک کشور انتخاب شدند.

این جایزه به پاس خدمات علمی و دانشگاهی شهید دکتر مسعود علیمحمدی، استاد فقید دانشگاه تهران و اولین دانش‌آموخته دکتری فیزیکِ داخل کشور که نقش مؤثری در زیرساخت علمی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی داشته است و همچنین برای تلاش‌های وی برای برپایی تحصیلات تکمیلی در ایران نامگذاری شده است.

زنده‌یاد دکتر مسعود علیمحمدی، استاد پایه ۲۲ فیزیک دانشگاه تهران، ۲۲ دی ماه ۱۳۸۸ هنگام خروج از منزل خود بر اثر انفجار بمبی کنترل از راه دور به شهادت رسید. شهید دکتر علیمحمدی در طول سال‌ها فعالیت علمی و تحقیقاتی خود بیش از ۸۰ مقاله در معتبرترین نشریات علمی منتشر کرد و در سال ۸۶ در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی حائز رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی شده بود.

زمینه اصلی تحصیلات و تحقیقات دکتر علیمحمدی، ذرات بنیادی و بخصوص نظریه ریسمان بود. وی مدت چهار سال به عنوان پژوهشگر غیرمقیم در پژوهشکده فیزیک پژوهشگاه دانش‌های بنیادی فعالیت داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها