جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

کارگاه شناسایی منشأ داخلی گردوغبار در دانشگاه یزد برگزار شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5737
چهارشنبه، ۲۷ مرداد، ۱۳۹۵ | 10:36

باهمکاری دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی دانشگاه یزد، اولین کارگاه آموزشی- تخصصی طرح شناسایی منشاء داخلی توفانهای گرد و غبار و ریز گردها و بررسی راهکارهای مدیریتی و اجرائی آن در محل استانداری یزد برگزار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران معاون پژوهشی دانشکده منابع طبیعی و رئیس پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی دانشگاه یزد گفت: به دنبال واگذاری طرح مطالعاتی شناسایی منشأ داخلی توفانهای گرد و غبار و ریزگردها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی دانشگاه یزد، اولین کارگاه آموزشی- تخصصی مرتبط با موضوع با حضور بیش از ۱۰ استاد برجسته کشوری و ۳۰ کارشناس استانی در محل مدیریت بحران استانداری یزد تشکیل شد.

 دکتر کاظم کمالی با معرفی دکتر محمدرضا اختصاصی به عنوان مجری این طرح افزود: با توجه به گسترش صنایع و فعالیت‌های انسانی و خشکسالی‌های پی‌درپی، مسئله ریز گردها و گرد و غبار به عنوان یکی از مشکلات اساسی استان یزد و کشور است.
وی با اشاره به شناسایی منشأ تپه‌ای ماسه‌ای برای این معضل در سالهای گذشته، ابراز امیدواری کرد: با انجام این مطالعات بتوان راهکارهای مناسب مدیریتی و اجرایی را برای کنترل این پدیده ارائه کرد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ در اروپا

چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران برگزار می‌شود

رییس دانشگاه یزد، معاون تحقیقات وزیر نیرو شد

پانزدهمین کنفرانس بین‎المللی مهندسی صنایع برگزار می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها