جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

هیچ مبلغی از سهم بودجه عمومی دولت به شرکتهای دانش‌بنیان پرداخت نشده است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:5449
شنبه، ۲۳ مرداد، ۱۳۹۵ | 15:43

هیچ مبلغی از سهم بودجه عمومی دولت به شرکتهای دانش‌بنیان پرداخت نشده است

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: یک هزار و ۸۰۰ طرح پژوهشی از سوی دو هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان کشور به صندوق ارسال شده که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ طرح مصوب شده و ۶۰۰ طرح نیز رد و یا برای اصلاح برگشت داده شده است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر بهزاد سلطانی‌ در نشستی با مسئولان دانشگاه ها، صنعتگران و روسای شرکت های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: اعتبار مصوب ۱۲۰۰ طرح پژوهشی ارائه شده از سوی شرکتهای دانش بنیان هفت هزار و ۳۱۰ میلیارد ریاب بوده است که بزودی پرداخت خواهد شد.

وی افزود : سرمایه اولیه این صندوق ۳۰ هزار میلیارد ریال به اضافه نیم درصد بودجه عمومی دولت است.  از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و از نیم درصد بودجه عمومی دولت نیز هیچ مبلغی اختصاص نیافته است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور افزود: این صندوق یک نهاد مالی همچون بانک نیست و همه ساله نیز ردیف بودجه مشخصی ندارد بلکه باید از این منابع با پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۱۱ درصد به شرکت های دانش بنیان به منظور توسعه درآمدزایی آن تلاش کرد.
سلطانی‌ با اشاره به این که کهگیلویه و بویراحمد ازصندوق پژوهش فناوری محروم است گفت: در ۶ ماه اخیر هفت مجوز راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در کشور صادر شده درحالی که در ۱۲سال قبل ازآن تنها ۱۸مجوز صادرشده است.
وی از شروط مهم استفاده شرکت های دانش بینان از تسهیلات و حمایت های صندوق نوآوری وشکوقایی را شامل ثبت شدن شرکت در اداره ثبت شرکت ها ،خصوصی یا تعاونی بودن و دانش ‌بنیان بودن نام برد.
سلطانی اظهارکرد: شش هزار شرکت در کشور متقاضی دانش بنیان شدن هستند که برای ثبت شدن اقدام به ارسال مدارک و مستندات کرده‌اند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور سقف تسهیلات اعطایی به شرکت های دانش بنیان را ۳۰۰ میلیارد ریال و میزان پرداخت سرمایه در گردش را نیز ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها