جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

اعطای نخستین جایزه و تندیس ملی ژنتیک به ۱۰ محقق و پیشکسوت برجسته کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:512
شنبه، ۱ خرداد، ۱۳۹۵ | 11:30

اعطای نخستین جایزه و تندیس ملی ژنتیک به ۱۰ محقق و پیشکسوت برجسته کشور

همزمان با برگزاری دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک به ۱۰ نفر از محققان برجسته علم ژنتیک، جایزه ملی ژنتیک ایران اعطا می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر سیدجواد مولی، نایب رییس انجمن ژنتیک ایران در دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ایران با تاکید بر این که جایگاه امروز ژنتیک ایران مرهون تلاش پیشکسوتان این حوزه است، اظهار کرد: چهاردهمین کنگره ملی و دومین کنگره بین‌المللی ژنتیک ایران همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن ژنتیک ایران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جزییات برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: در این دوره از کنگره هزار و ۷۹ نفر ثبت‌نام کردند که پس از ارسال چکیده مقالات، ۸۹ مقاله در قالب ارائه به صورت سخنرانی و ۷۵۹ مقاله نیز در قالب ارائه به صورت پوستر انتخاب شدند.

مولی با بیان این که در این دوره از ۱۱ کشور سخنران کلیدی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ملاک انتخاب ما سطح علمی دانشمندان بوده است.

رییس انجمن ژنتیک ایران،‌ از اعطای جایزه و تندیس ملی ژنتیک در این دوره از کنگره خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن ژنتیک، اولین دوره جایزه ملی ژنتیک ایران اعطا خواهد شد. این تندیس در سه زیرگروه به چهره‌های تاثیرگذار، محققان برتر و محققان جوان برتر در حوزه‌های مختلف ژنتیک اهدا می‌شود.

مولی برگزاری جلسات مشترک میان مهمانان خارجی با مراکز علمی داخلی را از دیگر برنامه‌های این کنگره دانست و تصریح کرد: به منظور تعامل بیشتر دانشجویان با محققان خارجی برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است تا بتوانند در محیط‌های کاملا غیر رسمی و به صورت رو در رو سوالات علمی و آکادمیک خود را با محققان خارجی در میان بگذارند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

یافته جالب محققان ایرانی درباره تاثیر تشابهات ژنتیکی در انتخاب همسر

مخالفت قاطع انجمن های علمی با بندهای الحاقی به برنامه هفتم:ممنوعیت کشت تراریخته ها، ضدمنافع ملی و تهدیدکننده امنیت غذایی کشور است

دکتر کریمی نژاد، استاد برجسته پاتولوژي و ژنتيك پزشکی درگذشت

در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد: شناسایی ژن‌ها و مسیرهای مولکولی سرطان با تحلیل کلان داده ها

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها