جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

ساخت نبولایزر دارویی در یک شرکت دانش بنیان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:50517
سه شنبه، ۲ خرداد، ۱۴۰۲ | 13:59

ساخت نبولایزر دارویی در یک شرکت دانش بنیان

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید و تجاری سازی یک تجهیز بیمارستانی، زمینه را برای تسهیل دریافت دارو توسط بیماران با شرایط خاص فراهم کرده است.

به گزارش دیده بان علم ایران، مازیار سجادی، مدیرعامل شرکت الکتروسازه دامون با اشاره به فعالیت‌های شرکت در زمینه  تولید تجهیزات پزشکی و تنفسی به معرفی محصول دانش‌بنیان تولید شده تحت عنوان دستگاه نبولایزر اولتراسونیک پرداخت و گفت: این دستگاه در حوزه سلامت کاربردهای گسترده‌ای در بیمارستان‌ها دارد.

وی با اشاره به مکانیزم عملکردی این دستگاه، توضیح داد: این دستگاه داروی مایع را پودر کرده و از این طریق امکان استنشاق دارو برای بیمارانی مانند نوزادان که نمی‌توانند از دارو به صورت مایع استفاده کنند فراهم کرده است.

سجادی با بیان اینکه محصول دانش‌بنیان این شرکت از رقبای داخلی ارزان‌تر است، قابلیت تنظیم دمای بخور خروجی را از مزیت های رقابتی آن نسبت به نمونه‌های خارجی دانست.

وی در خصوص اشتغال ایجاد شده توسط این مجموعه دانش‌بنیان گفت: در این شرکت ۱۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند در حالیکه این عدد برای اشتغال غیرمستقیم بسیار بالاتر است.

مدیر عامل شرکت الکترو سازه دامون با تاکید بر اهمیت و تاثیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر رشد و رونق شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان گفت: حمایت این نهاد در دریافت استاندارد‌های خارجی برای رشد شرکتهای دانش‌بنیان بسیار ضروری و کمک‌کننده خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون خبر داد: حذف کارمزد صدور ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها

سه محصول نوترکیب محققان ایرانی در اصفهان رونمایی شد

ایجاد ۵۰ فناوری در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها