- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

فیزیکدان جوان ایرانی به عضویت آکادمی جهانی علوم انتخاب شد

دکتر نعیمه ناصری، دانشیار دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف به جمع اعضای جوان «آکادمی جهانی علوم برای توسعه علم در کشورهای در حال توسعه» (TWAS) پیوست.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر ناصری که تا سال ۲۰۲۷ به عنوان عضو جوان آکادمی فعالیت خواهد داشت، مقاطع کارشناسی تا دکتری فیزیک را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و طی سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به عنوان محقق پسادکتری در آزمایشگاه ملی ماده چگال پژوهشگاه دانش های بنیادی فعالیت داشته است. وی که سال ۱۳۹۰ موفق به اخذ مدرک دکتری شده از سال ۱۳۹۲ به عضویت هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف نایل شده و طی سال های اخیر مدیر آزمایشگاه‌های تحقیقاتی سلامت و انرژی و انرژی‌های پاک و مدیر خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف بوده است.

حوزه پژوهشی دکتر نعیمه ناصری ماده چگال نرم است و به طور خاص به فیزیک انرژی خورشیدی، فیزیک انرژی های پاک، واکنش های فوتوالکتروشیمیایی و فوتوکاتالیستی، فیزیک سیستم های ذخیره انرژی، آنتی بیوتیک بر پایه مواد دو بعدی نانویی و حسگرهای الکتروشیمیایی زیستی می پردازد.

فرهنگستان علوم جهان (TWAS) یک نهاد معتبر بین‌المللی است که ماموریت آن گسترش و کمک به پیشرفت علم در کشورهای در حال توسعه است. این فرهنگستان در سال ۱۹۸۳ به ابتکار پرفسور عبدالاسلام، برنده پاکستانی جایزه نوبل فیزیک با عنوان فرهنگستان علوم کشورهای جهان سوم پایه‌گذاری شد.

در حال حاضر هزار و ۲۹۶ دانشمند از ۱۰۰ کشور که در بین آنها ۱۱ برنده جایزه نوبل هم حضور دارند در فرهنگستان علوم جهان که مقر آن در شهر ترییست ایتالیا است عضویت دارند.

انتهای پیام