پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

سامانه انتشار اطلاعات طرح‌های پژوهشی بنیاد ملی علم ایران راه‌اندازی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:50264
چهارشنبه، ۲۴ اسفند، ۱۴۰۱ | 15:50

سامانه انتشار اطلاعات طرح‌های پژوهشی بنیاد ملی علم ایران راه‌اندازی شد

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با هدف تسهیل و تسریع دسترسی مخاطبان به گزارش‌های عملکرد این نهاد، سامانه «انتشار اطلاعات طرح‌های پژوهشی بنیاد ملی علم ایران» را راه‌اندازی کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، این سامانه که از اسفند ماه ۱۴۰۱ در دسترس عموم مخاطبان قرار گرفته حاوی اطلاعات پایه تمام حمایت‌های بنیاد از زمان تأسیس در سال ۱۳۸۲ تاکنون، نمودارهای آماری شامل پیشنهادهای دریافتی و طرح‌های مصوب به تفکیک سال، توزیع استانی حمایت‌ها، حمایت‌ها به تفکیک حوزه علمی، مدت‌زمان اجرای طرح، نرخ پذیرش طرح، وضعیت جاری طرح‌ها، توزیع رتبه علمی پژوهشگران، توزیع سنی پژوهشگران، طرح‌های مصوب به تفکیک قالب حمایتی و توزیع پیشنهادهای دریافتی و طرح‌های مصوب به تفکیک مکان اجراست.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از سال ۱۳۸۲ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد. ضرورت حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور همواره مورد توجه سیاست‌گذاران کشورمان بوده است؛ چنانکه پیش از تشکیل این صندوق، شورایی بنام شورای پژوهش‌های علمی کشور نیز زیر نظر معاون اول رییس‌جمهور، ایده تشویق و حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور را مورد توجه قرار داده بود.

هدف اصلی از تشکیل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در واقع ایفای وظایف بنیاد ملی علم ایران بوده است.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در مدت فعالیت خود اقدام های مؤثری را در حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور انجام داده است؛ در حال حاضر این صندوق با بیش از ۳۶ هزار عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی مرتبط است.

عمده فعالیت‌های این صندوق در حوزه‌های حمایت از طرح‌های پژوهشی، پسا‌دکتری، ثبت اختراعات، کرسی پژوهشی، پژوهانه (گرنت) و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری، انجام می‌گیرد.

سند بنیاد علم ایران که در واقع جایگزین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور می‌شود در جلسه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

حمایت بنیاد ملی علم از ۳۰ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی مأموریت‌گرا

گزارش ارزیابی اثرگذاری اقتصادی و فنّاورانه بروندادهای علمی ایران/ ایران از لحاظ«سهم مقالات کاربردی از کل مقالات»در رتبه پنجم کشورهای اسلامی

تولید ضد یخ بدنه هواپیما در کشور

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور منصوب شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها