چهارشنبه، ۲۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Wednesday, 17 April , 2024

آیین پاسداشت مروجان علم با کاشت درخت به نام برندگان ادوار جایزه ترویج علم برگزار شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:50239
یکشنبه، ۲۱ اسفند، ۱۴۰۱ | 14:57

آیین پاسداشت مروجان علم با کاشت درخت به نام برندگان ادوار جایزه ترویج علم برگزار شد

همزمان با هفته درختکاری و منابع طبیعی به همت اداره محیط زیست و توسعه پایدار و با همکاری شهرداری منطقه ۲۲ تهران در بوستان تندرستی به نام هر یک از برگزیدگان جایزه ترویج علم ایران از دوره اول تا دوره بیست و سوم درختی کاشته شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، این مراسم، عصر شنبه ۲۰ اسفندماه با حضور جمعی از برندگان جایزه ترویج علم ایران در محل بوستان تندرستی در منطقه ۲۲ تهران برگزار شد.

دکتر اکرم قدیمی، رئیس انجمن ترویج علم ایران طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: جایزه ترویج علم ایران از سال ۱۳۷۷ به منظور قدردانی از کوشش‌های مروجان علم و تشویق عموم به فعالیت و زمینه‌سازی برای ارتقای بینش و تفکر علمی در جامعه هر ساله اهدا می شود و اساسا تاسیس انجمن ترویج علم ایران در سال ۱۳۸۰ هم تا حد زیادی در راستای این جایزه بوده است.

وی با تقدیر از شهرداری منطقه ۲۲ که امکان کاشت درخت در بوستان تندرستی در پاسداشت برندگان جایزه ترویج علم را فراهم کرده ابراز امیدواری کرد که این بوستان به عنوان بوستان ترویج علم، میعادگاهی برای مروجان علم بوده و مقدمه ای برای ایجاد مراکزی مشابه در مناطق دیگر شهر شود.

قدیمی در ادامه یاد و خاطره مروجان فقید علم از جمله مرحوم توران میرهادی، محمود بهزاد، پرویز شهریاری، ابوالقاسم قلم سیاه، احمد قهرمان، محمد امین قانعی‌راد، سیروس برزو و … را گرامی داشت.

دکتر محیط طباطبایی، رییس کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم)، دکتر کلانتری،مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه ۲۲ و دکتر گودرزی، شهردار ناحیه ۴ این منطقه نیز در سخنرانی هایی کوتاه بر اهمیت ترویج علم و ضرورت پاسداشت مروجان علم  تاکید کردند.

این مراسم با کاشت نهال هایی به نام برندگان ادوار مختلف جایزه ترویج علم ایران و همراهان انجمن پایان یافت.

فهرست برندگان ادوار مختلف جایزه ترویج علم ایران

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

برگزیدگان بیست و سومین دوره جایزه ترویج علم ایران معرفی و تقدیر شدند

تقدیر از ایده های دانش آموزی در رویداد دخترانه «روز جهانی زنان در ریاضیات»

همراه با اعطای بیستمین جایزه ترویج علم ایران برگزار می شود: پاسداشت یک عمر تلاش دکتر منصوری در راه ترویج علم و آگاهی

تجلیل از استاد ثبوتی در شب جایزه ترویج علم/ کاشت نهال در بزرگداشت برندگان جایزه ترویج علم

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها