- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ساخت دستگاه اندازه گیری ابعاد سرامیک به روش پردازش تصویر در کشور

طرح پژوهشی طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری ابعاد سرامیک به روش پردازش تصویر به همت گروه پژوهشی برق کنترل جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان با موفقیت به نتیجه رسید و دستگاه طراحی شده وارد چرخه صنعت کشور شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مسعود عسکری، مدیر گروه پژوهشی برق کنترل این واحد اظهار کرد: دستگاه اندازه گیری ابعاد سرامیک به روش پردازش تصویر به صنایع تولید کننده کاشی و سرامیک کمک می کند که محصول تولید شده را بر حسب دقیق بودن ابعاد آن دسته بندی کنند.

وی افزود: این دستگاه در انتهای خط تولید سرامیک و قبل از واحد بسته بندی قرار می گیرد و به تولید کننده این امکان را می دهد که محصول تولید شده را با کیفیت بالاتر به بازار عرضه کند.

عسگری ادامه داد: در این پژوهش از آخرین فناوری های بینایی ماشین و پردازش تصویر برای اندازه گیری ابعاد سرامیک حین حرکت در خط تولید استفاده شده است و دستگاه قادر است ابعاد سرامیک را با دقت و سرعت مناسب اندازه گیری کند.

مدیر گروه پژوهشی برق کنترل جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان عنوان کرد: این دستگاه که برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده در کارخانه پاسارگاد سرام آباده نصب شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
انتهای پیام