- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برگزاری سومین دوره مسابقات برنامه نویسی آنلاین sharif CodeJam

دانشگاه صنعتی شریف، سومین دوره مسابقات برنامه نویسی آنلاین Sharif Codejam طی روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه جاری برگزار می‌کند.

به گزارش دیده بان علم ایران، مسابقات برنامه نویسی “Sharif Codejam” به صورت آنلاین و غیرحضوری با همکاری گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات شریف “Sharif ICT Group” و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

هدف از برپایی این رویداد، حمایت از تولید ملی، شناسایی برنامه نویسان و تیم‌های توانمند در کسب و کارهای مبتنی برICT ، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس و ایجاد اشتغال برای برنامه نویسان مستعد، خلاق، توانمند و با انگیزه کشور اعلام شده است.

مسابقات برنامه نویسی آنلاین Sharif Codejam در دو مرحله مقدماتی، استعدادیابی و مهارت سنجی به صورت غیر حضوری و آنلاین از طریق سامانه sharifict.ir  برگزار می‌شود.

رویداد شریف کدجم، یک مسابقه برنامه نویسی است که در آن توانایی‌های برنامه نویسان بدون در نظر گرفتن زبان برنامه نویسی خاص مورد سنجش قرار می‌گیرد. تمام علاقه‌مندان به برنامه نویسی بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

در این مسابقات برای استفاده از تکنولوژی‌‌ها و زبان‌‌های برنامه نویسی هیچ محدودیتی وجود ندارد و مخاطب این رویداد تمامی کسانی هستند که توانایی برنامه نویسی دارند. فقط کافی است به یک زبان برنامه نویسی تسلط داشته باشند تا بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.

در هر دو مرحله شریف کدجم، شرکت کنندگان تعدادی سوال چالشی را دریافت کرده و مدت زمان محدودی برای پاسخ به این سوالات دارند و افراد با دریافت امتیازات بیشتر به مراحل بعدی راه پیدا می‌کنند.

سوالات چالشی رویداد بدین صورت طراحی می‌شوند که مدتی قبل از برگزاری رویداد، گروهی با حضور برخی از سرمایه‌گذاران، شرکت‌های بزرگ، چهره‌های موفق استارتاپی و افراد سرشناس در حوزهICT  تشکیل می‌شود و به تدوین سوالات اصلی مسابقات می‌پردازند. همین گروه وظیفه داوری و امتیاز دهی به شرکت کنندگان را بر عهده دارند. در مرحله دوم این مسابقات، برنامه‌نویسان راه یافته به این مرحله صحت سنجی شده و مورد بررسی نهایی قرار می‌گیرند.

گفتنی است ثبت نام در مسابقات که از ۳۰ بهمن آغاز شده تا ۸ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام