- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

نخستین دوره جایزه بزرگداشت مهندس خادم، بنیانگذار سازمان زمین‌شناسی، بهمن ماه اعطا می شود

نخستین دوره جایزه مهندس نصرالله خادم، بنیانگذار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در بیست و پنجمین همایش ملی انجمن زمین‌شناسی ایران اعطا می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، مهندس نصرالله خادم (زادهٔ ۱۲۸۹ – درگذشتهٔ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۸)، بنیانگذار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران و یکی از نخستین کارشناسان برجسته زمین‌شناسی در ایران بود.

او در زمینه توسعه دانش زمین‌شناسی و مهندسی معدن در ایران نقش عمده‌ای ایفا نمود.

با کوشش خادم، معادن مهمی مانند معدن طلای موته و معدن مس سرچشمه در ایران کشف و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

بیست و پنجمین همایش ملی انجمن زمین‌شناسی ایران به صورت حضوری و مجازی، روزهای پنجم و ششم بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می‌شود.

از جمله بخش‌های دیگر همایش ملی انجمن زمین‌شناسی ایران، انتخاب دانشجوی نمونه و پژوهشگر برتر زمین‌شناسی ایران، انتخاب کتاب نمونه و نیز عکس برتر زمین‌شناسی است. در این همایش از اساتید پیشکسوت در بخش‌های دانشگاهی و صنعت هم تقدیر خواهد شد.

به گفته مسئولان برپایی همایش ملی انجمن زمین‌شناسی کشور، برپایی نمایشگاه جانبی و کارگاه‌های آموزشی از جمله فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در این همایش خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، همچنین بازدید صحرایی نیز برای روز جمعه هفتم بهمن‌ماه در شهرستان شاهرود در نظر گرفته شده که از جمله بخش‌های جانبی و ویژه همایش محسوب خواهد شد.

این همایش دارای مجوز ISC بوده و مقالات علمی دریافت شده بعد از داوری و ارائه در همایش، در پایگاه‌های علمی معتبر از جمله SID و سیویلیکا منتشر خواهند شد.

انتهای پیام