- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

شورای عالی فضایی پس از یک سال تشکیل جلسه می دهد

رییس سازمان فضایی ایران از برگزاری دومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم با حضور رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر حسن سالاریه، دبیر شورای عالی فضایی با اشاره به روند برگزاری جلسات شورای عالی گفت: شورای عالی فضایی در واقع عالی‌ترین مرجع سیاستگذاری و رسیدگی به مسائل و مباحث کلان حوزه فضایی کشور است که سال گذشته اولین جلسه آن بعد از حدود یک دهه وقفه به ریاست حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی افزود: رئیس جمهور معمولا خودشان شخصاً پیگیر رویدادها و اجرای برنامه‌های مرتبط با بخش فضایی کشور هستند و این نشان می‌دهد که عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در زمینه فضایی و تحقق برنامه‌های این حوزه به صورت جدی پیگیر بوده و دغدغه‌مند هستند.

دبیر شورای عالی فضایی تصریح کرد: سال گذشته که اولین جلسه شورای عالی فضایی برگزار شد، مصوبات بسیار خوبی در حوزه‌های مرتبط با بخش فضایی کشور برای شتابدهی به صنعت فضایی کشور داشتیم که خوشبختانه در بخش های بسیاری، مصوبات در یک سال گذشته اجرایی شده است، البته در برخی بخش‌ها به دلیل مشکلات موجود، روند اجرای مصوبات کُند پیش رفته که باید برای رفع مشکلات و تسریع در اجرای مابقی برنامه‌ها، اقدام لازم صورت بگیرد.

سالاریه اضافه کرد: هم‌اکنون در آستانه برگزاری دومین جلسه شورای عالی فضایی دولت سیزدهم به ریاست رئیس جمهوری و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی این شورا هستیم و این جلسه با دستور کار مشخصی بزودی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شورای عالی فضایی و سازمان فضایی ایران برای حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت در عرصه فضایی برنامه‌های جدی و مدونی دارند، گفت: یکی از مهمترین دستورکارهای جلسه پیش‌روی شورای عالی فضایی بررسی نهایی برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور است که امیدوارم با نهایی شدن این برنامه مهم و اجرایی، حرکت بخش‌های مختلف فضایی کشور هماهنگی و شتاب بیشتری پیدا کند.

پیش از این، اولین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم بعد از ۱۱ سال وقفه در روز ۵ آذرماه سال ۱۴۰۰ برگزار شده بود.

انتهای پیام