- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

کتاب «پتانسیل‌های درمانی اگزوزوم در سرطان» منتشر شد

کتاب «پتانسیل‌های درمانی اگزوزوم در سرطان» با رویکردی به حوزه‌های علوم پایه و پزشکی به ویژه رشته‌های مرتبط با گروه‌های زیست‌شناسی، ژنتیک، بیوشیمی و پزشکی منتشر شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، این کتاب توسط «نرگس رجب‌وند»، «مهدیه ضعیفی‌زاده» و«لیلا شاهی‌زاده» دانشجویان کارشناسی ارشد ژنتیک و پزشکی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل زیر نظر «دکتر محمد ضعیفی زاده» از اعضای هیأت علمی این دانشگاه، به رشته تحریر درآمده است.

به گفته مولفان، از مهمترین ویژگی‌های کتاب «پتانسیل‌های درمانی اگزوزوم در سرطان» این است که نگاه و دیدگاه درمانی اگزوزوم بیشتر مدنظر قرار گرفته چرا که کتاب‌های پیشین، نقش اگزوزوم در ایجاد سرطان را بیان کرده‌اند اما در این کتاب، نگاه دوم یعنی استفاده از پتانسیل درمانی، هم حامل و هم محتویات طبیعی اگزوزوم را در کنترل سرطان مورد توجه واقع شده است.

این کتاب که با بررسی انواع اگزوزوم‌ها و مطالعات انجام شده توسط سایر دانشمندان در مهار و یا القای تومور به ابعاد مختلف استفاده از اگزوزوم‌ها در سرطان و درمان آن تالیف شده، به این نتیجه رسیده که مطالعه محتویات اگزوزوم‌ها در شرایط مختلف و نیز تاثیر آن در مهار سلول‌های سرطانی می‌تواند بعد مثبت و قابل استفاده از اگزوزوم‌ها به عنوان مهارکننده‌های زیستی را مورد توجه قرار دهد.

کتاب «پتانسیل‌های درمانی اگزوزوم درسرطان» در ۱۶۰ صفحه‌ و به قیمت ۷۰۰ هزار ریال توسط انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام