جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

استاد ایرانی به عضویت کنوانسیون مقابله با بیابان زایی سازمان ملل انتخاب شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:49817
یکشنبه، ۴ دی، ۱۴۰۱ | 14:03

استاد ایرانی به عضویت کنوانسیون مقابله با بیابان زایی سازمان ملل انتخاب شد

دانشیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برای مدت سه سال به عنوان عضو شورای سیاستگذاری علمی کنوانسیون مقابله با بیابان زایی سازمان ملل متحد انتخاب شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، شورای سیاستگذاری علمی (SPI) کنوانسیون مقابله با بیابان زایی که  در سال ۲۰۱۳ توسط کنفرانس دولت‌های عضو کنوانسیون به منظور ارتباط با جامعه دانشگاهی و دریافت توصیه‌های علمی نمایندگان آنان برای تصمیم گیر‌ی های مجمع در رابطه با بیابان زایی، خشکسالی و تخریب اراضی تشکیل شده است.

این شورا متشکل از ۲۵ عضو اصلی و ناظر است که ۱۰ نفر از اعضا را دانشمندان مستقلی تشکیل می دهند که از طریق فراخوان عمومی و با رعایت اصول توزیع جغرافیایی توسط هیأت رئیسه کمیته علم و تکنولوژی کنوانسیون انتخاب می‌شوند.

دکتر طیبه مصباح‌زاده نیز اولین ایرانی است که در انتخاب تازه این ۱۰ عضو به عضویت شورای سیاستگذاری علمی (SPI) کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی سازمان ملل متحد انتخاب شده است.

۱۵ نفر دیگر از اعضای این شورا شامل پنج دانشمند مستقل معرفی شده از جانب گروه‌های منطقه، پنج عضو هیأت رئیسه کمیته علم و تکنولوژی کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی سازمان ملل متحد به عنوان سیاستگذار و پنج نماینده سازمان‌های تخصصی بین‌المللی و یا سازمان‌های تخصصی ذی‌ربط به عنوان ناظر می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

انجام نخستین پژوهش در حوزه «باستان‌شناسی جنایی» در ایران/باستان‌شناسی در خدمت پلیس جنایی

راهکار نوین پژوهشگران ایرانی برای تأمین پایدار آب آشامیدنی در مناطق دوردست

«نشان عالی دانش» بر سینه ۱۲ چهره برجسته علمی کشور نشست

جلد دوم فلور مصور پارک ملی گلستان منتشر شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها