- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران، نیمه اسفندماه برگزار می شود

پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران، ۱۵ تا ۱۷ اسفندماه در تهران برگزار می شضود.

به گزارش دیده بان علم ایران، کنگره ژنتیک ایران به صورت دو سال یکبار به همت انجمن ژنتیک ایران و با مشارکت دانشمندان فعال در حوزه ژنتیک پزشکی، کشاورزی، گیاهی، جانوری، دام، طیور،‌ آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم، قارچ‌ها و میکرو ارگانیسم‌ها، سلول‌های بینادی، مبانی اخلاقی و ایمنی زیستی برگزار می‌شود و مشتمل بر ارایه سخنرانی‌های کلیدی توسط اساتید برجسته ایرانی و خارجی، ارایه دستاوردهای پژوهشی بصورت شفاهی و پوستر، برگزاری کارگاههای آموزشی، نشست‌های علمی و تخصصی موضوعی و معرفی فن‌آوران و استارت آپ‌های موفق می‌باشد.

انجمن ژنتیک ایران افتخار برگزاری ۱۶ کنگره موفق ملی و چهار کنگره بزرگ بین‌المللی را در کارنامه خود دارد که هرکدام با مشارکت چند هزار نفر از متخصصین ایرانی و خارجی علم ژنتیک در ایران برگزار گردیده و محلی برای ارایه آخرین نتایج پژوهشی و دستاوردهای علمی و تبادل اخبار و اطلاعات میان دانشمندان، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان علم ژنتیک بوده است.

تا کنگره پانزدهم ژنتیک ایران که در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، همایش‌ها تنها به صورت حضوری و ارتباط رودرو میان شرکت کنندگان برگزار می‌گردید. وقوع اپیدیمی کویید ۱۹ در انتهای سال ۱۳۹۸ و تداوم آن موجب شد که بسیاری از تجمعات در فضای مجازی و به صورت غیر حضوری برگزار شود؛ به این ترتیب شانزدهمین کنگره ژنتیک ایران با حضور هزاران دانشمند حوزه ژنتیک و بیش از ۳۰ سخنران از میان اساتید بنام جهان بصورت مجازی برگزار گردید. اکنون با کنترل نسبی اپدیمی و فراهم شدن امکان برگزاری حضوری مجامع، انجمن در نظر دارد هفدهمین کنگره خود را بصورت حضوری در تهران برگزار نماید. اگرچه تلاش شده است با استفاده از تجربیات کنگره شانزدهم امکان مشارکت غیرحضوری را برای شرکت کنندگانی که به هر دلیل امکان حضور در محل همایش را ندارند نیز فراهم نماید.

پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران با محورهای ژنتیک انسانی، ژنتیک گیاهی، کشاورزی، ژنتیک دام، طیور، آبزیان و جانوری، ژنتیک میکرو ارگانیسم‌ها و سلولهای بنیادی، ژنتیک و ذخایر ژنتیکی، ژنتیک باستانی و تبار شناسی و ژنتیک و ملاحظات قانونی، اخلاقی و ایمنی زیستی برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند برای شرکت در این رویداد بین المللی به سایت پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران به نشانی http://www.gc2023.ir/fa/ مراجعه کنند.

انتهای پیام