- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دستیار معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان منصوب شد

هاشم آقازاده، دانشیار دانشگاه تهران به عنوان دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور در حوزه اقتصاد دانش بنیان منصوب شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، آقازاده که دانش‌آموخته دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران است، دانشیار مدیریت بازرگانی و رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران است.

روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در حکم انتصاب هاشم آقازاده آورده است: «نظر به مراتب شایستگی و تجارب، به موجب این حکم شما را به عنوان “دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان” منصوب می‌کنم. با توجه به اهداف عالی این معاونت و لزوم برنامه‌ریزی و تحول در ارتقاء اقتصاد دانش بنیان کشور، ماموریت‌های اصلی زیر از آن مجموعه انتظار می‌رود:

*برنامه‌ریزی و طراحی “امور توسعه سرمایه گذاری و تامین مالی” در ساختار رسمی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و برقراری ارتباط موثر با تمامی بخش‌ها و ستادهای تخصصی معاونت.

*تشکیل شورای عالی مشورتی متشکل از نخبگان مالی-اقتصادی به منظور راهبری فعالیت‌های معاونت در حوزه اقتصاد دانش بنیان.

*تنوع بخشی و ابزارهای تامین مالی متناسب با نیازهای در حال رشد اقتصاد دانش بنیان با تاکید بر توسعه صادرات و جذب سرمایه‌های خارجی

*پیگیری هدایت منابع مالی موجود در اقتصاد کشور به سرمایه‌گذاری مولد در حوزه‌های دانش بنیان

*توسعه ابزارهای تامین مالی مردمی در حوزه علم و فناوری در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب در “اقتصاد از مردم برای مردم.

*طراحی ساز و کار نظارت، راهبری، ارتقای بهره‌وری و توانمندسازی صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان بازیگران تخصصی نظام تامین مالی فناوری با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی.

*پیگیری مجدانه و ارتقاء دستاوردهای قبلی در حوزه ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود و تسهیل ورود شرکت‌های دانش بنیان به بازار سرمایه.

*تعامل موثر در شوراهای بالادستی از جمله شورای عالی اقتصاد و نیز کمیسیون اقتصاد دولت به منظور تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان.

*پیش‌بینی و طراحی راهکارهای تامین مالی ویژه پروژه‌های پیشران معاونت با اثرگذاری در سطح ملی.

از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های دولت مردمی خواستارم.
از تلاش و زحمات علیرضا دلیری، در طول تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی کرده و از خداوند متعال برای ایشان آرزوی بهروزی و توفیق دارم. لازم است از تجربیات ایشان و سایر همکاران در این حوزه به خوبی استفاده شود.»

انتهای پیام