جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

آغاز هفتمین فن بازار ملی سلامت از ۱۱ دی ماه

نسخه قابل پرینت
کد خبر:49768
یکشنبه، ۲۷ آذر، ۱۴۰۱ | 15:00

آغاز هفتمین فن بازار ملی سلامت از ۱۱ دی ماه

هفتمین فن بازار ملی سلامت ۱۱ و ۱۲ دی ماه امسال به همت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر یونس پناهی با اعلام این خبر، تصریح کرد: در این دوره از برگزاری همایش و فن بازار ملی سلامت بر نشست‌ها، پنل‌های تخصصی، مسابقه دانشجویی و برقراری زمینه تعامل بین پژوهشگران، فناوران، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تاکید ویژه‌ای شده است.

وی اظهار کرد: تشویق محققان و حمایت از استعدادهای درخشان گامی سودمند در راستای پویایی هر چه بیشتر تحقیقات کاربردی و محصول‌محور است و موجبات پیشرفت و خودکفایی کشور را فراهم می‌کند. برگزاری رویدادهای فن‌بازار به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ فناوری و حمایت از طرح‌های فناورانه بسیار مؤثر خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت تصریح کرد: از مهم‌ترین هدف‌های برگزاری فن‌بازارهای حوزه سلامت، حمایت از تولید دانش‌بنیان داخلی با گشودن پنجره‌های خرید سازمان‌های دولتی و عمومی بر محصولات تجاری‌سازی شده و موجود در بازار این نوع از محصولات است.

پناهی با بیان اینکه دو سال وقفه در برگزاری این رویداد، انگیزه شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان را برای حضور و مشارکت حداکثری افزایش داده است، اظهار کرد: فن بازار ملی سلامت، مرجع قابل‌اعتمادی برای انتقال اطلاعات میان متقاضیان و عرضه‌کنندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود و فضایی است که به طور اختصاصی زمینه را برای مشاوره و اطلاع‌رسانی صحیح در حوزه‌های فناوری سلامت فراهم می‌کند و در نقش یک استراتژی نوین در زمینه توسعه و انتقال فناوری زیستی در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

۱۰۰ اولویت‌ پژوهشی برنامه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شناسایی شد

بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی، سوم بهمن برگزار می شود

رتبه‌بندی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌­های علوم پزشکی کشور اعلام شد

اساسنامه شورای عالی تحقیقات سلامت تصویب شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها