شنبه، ۸ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 27 April , 2024

فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز اعلام شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:49584
شنبه، ۷ آبان، ۱۴۰۱ | 16:29

فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز اعلام شد

بر اساس فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) شرکت‌کنندگان باید تا ۱۵ آذرماه سال جاری آثار خود را ارائه کنند.

به گزارش دیده بان علم ایران، رقابت علمی کنز با تمرکز و توجه ویژه به جامعه علمی و محققان جوان جهان اسلام به عنوان آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی، برگزار می‌شود و طی آن دانشجویان، مخترعان، پژوهشگران و اساتید جوان زیر ۴۵ سال جهان اسلام دستاوردهای علمی و فناوری خود شامل ایده، مقاله، کتاب، اختراع و محصولات جدید را به دبیرخانه رقابت در قالب تصویری ارسال کرده و پس از داوری آثار، از برگزیدگان تقدیر می‌شود. درون‌مایه اصلی رقابت علمی کنز، جست‌وجوی بهترین راهکارهای علمی و فناوری برای حل مسائلی است که جهان اسلام در آن با مشکل روبرست.

اولین دوره این رقابت در سال ۱۳۹۷ و در پنج حوزه سلامت، انرژی، اقتصاد، آب و محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشارکت بالغ بر ۶۰۰ فناور و محقق جوان از کشور برگزار شد. دومین دوره این رقابت نیز در سال ۱۴۰۰ در شش حوزه آب، محیط زیست و انرژی، بهداشت و فناوری پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد، بانکداری و تامین مالی، حمل و نقل و معدن و صنایع معدنی و مشارکت نزدیک به ۷۰۰ فناور و دانشمند از بیش از ۲۰ کشور برگزار شد.

سومین دوره این رقابت نیز در سال جاری در ۶ محور برق، الکترونیک و رباتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی، آب، انرژی و محیط زیست، سلامت و تجهیزات پزشکی، کشاورزی و صنایع غذایی و معدن و صنایع معدنی میزبان برترین طرح‌های دانشمندان جوان جهان اسلام است.

هریک از محققان جوان از سراسر جهان می‌توانند تا ۱۵ آذر ماه سال جاری با ارسال یک فایل تصویری ۳ تا ۵ دقیقه‌ای از راه حل ابتکاری و علمی خود برای رفع مسائل مهم جهان اسلام در این رقابت شرکت کنند.

در مرحله بعد متخصصان حوزه­‌های مرتبط با محورهای رقابت، طرح‌های دریافتی را بررسی و غربالگری کرده و در هر حوزه طرح‌­های منتخب برای راهیابی به مرحله داوری انتخاب خواهند شد. سپس گروه‌های داوری متشکل از اساتید دانشگاه و سرآمدان علمی و فناوری هر حوزه، فیلم‌های منتخب را بررسی کرده و از میان آن‌ها ۴ طرح و راه حل برتر در هر یک از حوزه‌ها و در مجموع ۲۴ راه حل برتر را انتخاب می‌کنند.

در داوری نهایی در روز اختتامیه رقابت، همزمان با نمایشگاه اینوتکس در اردیبهشت ۱۴۰۲، نفرات برتر هریک از حوزه‌ها انتخاب شده و هدایای نفیسی به هریک از آنها اعطا خواهد شد.

در رقابت علمی کنز ۱۴۰۱، فناوران می­‌توانند طرح خود را در پاسخ به چالش­‌های تعریف شده توسط سازمان­‌های جهان اسلام ارائه داده یا در صورتی که طرح آنان به هیچ یک از چالش‌­های مطرح شده مرتبط نباشد، در بخش آزاد رویداد شرکت کنند.

دبیرخانه رقابت علمی کنز، در رقابت امسال برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت دانشمندان جوان در حل مسائل و چالش‌های عینی کشورهای جهان اسلام، از پاویون‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف علم و فناوری دعوت به همکاری کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نشست داوری نهایی نخستین دوره رقابت علمی کنز برگزار شد

مهلت ارسال آثار به رقابت علمی بین المللی «کنز» تمدید شد

نخستین دوره رقابت علمی بین المللی «کنز» برگزار می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها