- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

محصولات و شرکت های برتر پارک فناوری پردیس تقدیر شدند

در حاشیه بیستمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس با حضور سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از هشت شرکت برتر و ۱۰ محصول دانش‌بنیان تولید شده در پارک فناوری پردیس تقدیر شد.

به گزارش دیده بان علم ایران در ایبن مراسم که علاوه بر دهقانی فیروزآبادی، سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی خیرالدین، معاون فناوری وزیر علوم نیز در آن حضور داشت
از هشت شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های معدن، تجهیزات پزشکی، الکترونیک و مخابرات، فناوری و اطلاعات تقدیر به عمل آمد.

شرکت های برگزیده و تقدیر شده به شرح زیر است:

شرکت «آریا طب فیروز» از شرکت‌های عضو پارک که در حوزه تجهیزات پزشکی و دستگاه همودیالیز فعال است، به دلیل صادرات تجهیزات پزشکی به کشورهای عراق و اندونزی، موفق به کسب عنوان شرکت برتر در «صادرکننده برتر پارک» به دلیل صادرات محصولات به کشورهای خارجی شد.

شرکت «توان پژوهان فناور پاسارگاد» از شرکت‌های عضو پارک که در حوزه الکترونیک و نرم افزار فعال است، به دلیل رشد سه برابری درآمد سالانه شرکت در سال۱۴۰۰، موفق به کسب عنوان «شركت برتر پارک درشاخص توسعه اقتصادی» شد.

شرکت «فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)» از شرکت‌های عضو پارک که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال است، به دلیل افزایش بیش از۴۰ درصدی نیروی انسانی ظرف دو سال اخیر و در نتیجه ارتقا به بیش از ۷۵۰ نفر نیروی انسانی، پیاده سازی نظام مدیریت کیفیت و استانداردهای مربوطه و سازماندهی بیش از۲۰شرکت زیرمجموعه در راستای ارائه بیش از۲۰محصول/خدمت فناورانه، موفق به کسب عنوان «شركت برتر پارک در شاخص توسعه و ارتقاء سازمانی» شد.

شرکت «گستران صنایع نوین پارس(گصن پارس)» از شرکت‌های عضو پارک که در حوزه الکترونیک و نرم افزار فعال است به دلیل ثبت پتنت بین المللی(اروپا و آمریکا) دستگاه غربالگری بیماریهای قلبی کودکان و طراحی و تولید نسل جدید سامانه های راداری سنجش سرعت در جاده ها موفق به کسب عنوان «شركت برتر پارک در شاخص توسعه فناوری» در پارک فناوری پردیس شد.

همچنین شرکت «آریا طب فیروز» از شرکت‌های عضو پارک که در حوزه تجهیزات پزشکی و دستگاه همودیالیز فعال است ، موفق به کسب عنوان «واحد فناور برتر پارک در سال ۱۴۰۰» در پارک فناوری پردیس شد.

برترین شرکت‌های مرکز رشد فناوری نخبگان

شرکت «صنعت و معدن شایان فناوران آمیتیس» که در حوزه دستگاه های حفاری تونل های کوچک مقطع فعال است، به دلیل انعقاد ۲۲۰میلیارد ریال قرارداد در سال ۱۴۰۰، بیش از ۸۸۰ درصد رشد درآمدی و ۶۷۰ درصد رشد سود سالانه موفق به کسب عنوان « شرکت برتر مرکز رشد در شاخص توسعه اقتصادی» شد.

شرکت «پاسارگاد طب ایرسا» که در حوزه تجهیزات پزشکی در زمینه کمک تنفسی فعال است، به دلیل ۴۰ میلیارد ریال فروش در سال اول عرضه محصولات، اخذ مجوزهای دستگاههای کمک تنفسی از ادارهکل تجهیزات پزشکی، افزایش بیش از سه برابری پرسنل شرکت، پیاده سازی ساختار سازمانی مناسب و رشد متوازن در همه ابعاد توسعه شرکت موفق به کسب عنوان «شرکت رشدیافته برتر در مرکز رشد» شد.

برترین شرکت‌ عضو کریدور خدمات تخصصی پارک

شرکت «توانمندسازان فناوری‌های نوین» که از اعضای کریدور خدمات تخصصی پارک است، به دلیل ارائه بیش از۳۱۲عنوان خدمات تخصصی به شرکتهای پارک، موفق به کسب عنوان «شرکت برتر کریدور خدمات تخصصی پارک» شد.

گفتنی است جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس که به سنجش عملکرد یک ساله شرکت‌های عضو پارک می‌پردازد امسال سیزدهمین سال از فعالیت خود را پشت سر گذاشت.

انتخاب شرکت های برتر بر اساس سرفصل های پنج گانه ای است که به شرکت ها اعلام شده است و براساس آنها شرکت ها مورد ارزیابی قرار گرفتند و در هر سر فصل یک شرکت به عنوان شرکت برتر پارک معرفی شد. همچنین به طور مجزا از بین تمامی شرکت های مرکز رشد دو شرکت بر حسب صلاحیت ها و شرایطی که احراز می کند نیز معرفی شده اند.

در این مراسم همچنین ۱۰ محصول معرفی شدند که به این شرح است:

– آلیاژهای CRA (فولادهای زنگ نزن آستنیتی سری ۳۰۰)

– ربات شیارزن چاه عمیق

– نازل چرخشی شست و شوی تیوب

– جریان سنج سیالات به روش کوریولیس

– سامانه لایه‌نشانی فیزیکی در فاز بخار به وسیله پرتوالکترونی

– اسپرسو ماشین صنعتی

– دستگاه سایدلودر

– نرم‌افزار Acid Pro

– پودر و قطعات استخوانی

– داروی کنترل قندخون

انتهای پیام