چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

پرنده‌ بدون سرنشین دانشگاه تهران، نایب قهرمان مسابقات وسایل نقلیه میکرو در هلند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:49398
دوشنبه، ۲۸ شهریور، ۱۴۰۱ | 14:14

پرنده‌ بدون سرنشین دانشگاه تهران، نایب قهرمان مسابقات وسایل نقلیه میکرو در هلند

تیم پرنده‌های بدون سرنشین دانشگاه تهران موفق شد مقام نایب قهرمانی سیزدهمین دوره مسابقات وسایل نقلیه میکرو را کسب کند.

به گزارش دیده بان علم ایران در سیزدهمین دوره مسابقات وسایل نقلیه میکرو ( imavs ۲۰۲۲) که به میزبانی دانشگاه دلفت هلند برگزار شد، ۲۱ تیم از ۱۳ کشور حضور داشتند.

تیم دانشگاه تهران با هدایت پردیس بین‌المللی ارس و پژوهشکده سامانه‌های هوشمند کاربردی دانشگاه تهران و حمایت و پشتیبانی گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مسابقات شرکت کرد.

چالش‌هایی که تیم دانشگاه تهران در رشته خارج از سالن و تحویل بسته شرکت داشت و عناوین کسب شده به این شرح است:

۱. تحویل بسته در موقعیت یک برچسب ArUco با موقعیت مکانی GPS شناخته شده که در این چالش تیم دانشگاه تهران، مقام اول را با خطای فاصله صفر کسب کرد.

۲. تحویل بسته در موقعیت یک برچسب ArUco که موقعیت GPS آن ممکن است تا ۱۰۰ متر خاموش باشد که در این چالش تیم دانشگاه تهران، مقام چهارم را کسب کرد.

۳. تحویل بسته در موقعیت یک برچسب ArUco در مکان نامعلومی وقتی چندین تگ ArUco در میدان توزیع می‌شود و بسته باید در یک برچسب ArUco مشخص شده تحویل شود که در این چالش تیم دانشگاه تهران، مقام پنجم را کسب کرد.

۴. تحویل بی‌صدای بسته در موقعیت یک برچسب ArUco با مکان مشخص که بسته باید بی‌صدا تحویل گردد؛ در این چالش تیم دانشگاه مقام اول را کسب کرد.

۵. در این چالش بسته به وانت در حال حرکت تحویل می‌گردد؛ در این چالش تیم دانشگاه مقام چهارم را کسب کرد.

۶. تحویل دور و سریع یک بسته به یک مکان GPS شناخته شده تحویل می‌شود، پس از اینکه ابتدا چندین دور بین دو نقطه با فاصله دور پرنده پرواز می‌نماید؛ در این چالش تیم دانشگاه مقام دوم را کسب کرد.

این مسابقات بین‌المللی سالانه مهمترین رویدادی است که دانشمندان، فناوران و علاقه‌مندان به تحقیق و توسعه فناوری وسایل نقلیه میکروهوایی را گرد هم می‌آورد.

برگزارکنندگان و حامیان این مسابقات، بزرگترین توسعه‌دهندگان صنعتی این حوزه در دنیا هستند که امسال از ۱۹ تا ۲۴ شهریور ماه در کشور هلند برگزار شد.

همچنین در حاشیه این مسابقات، عضویت دانشگاه تهران در این مسابقات توسط مؤسسان این مسابقات بررسی شد و مورد تأیید اولیه قرار گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

انجام نخستین پژوهش در حوزه «باستان‌شناسی جنایی» در ایران/باستان‌شناسی در خدمت پلیس جنایی

راهکار نوین پژوهشگران ایرانی برای تأمین پایدار آب آشامیدنی در مناطق دوردست

«نشان عالی دانش» بر سینه ۱۲ چهره برجسته علمی کشور نشست

جلد دوم فلور مصور پارک ملی گلستان منتشر شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها