- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

رییس جهاد دانشگاهی، سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد

با حکم رئیس جمهور، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی به عنوان سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شده است.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی که اوایل خردادماه امسال با رای اعضای شورای‌ انقلاب فرهنگی و حکم رئیس جمهور، ریاست جهاد دانشگاهی کشور را برعهده دارد، دانشیار رشته هوافضا در دانشگاه صنعتی شریف است و پیش از ریاست جهاد دانشگاهی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

دهقانی فیروزآبادی که تحصیلات دوره کارشناسی (۱۳۸۲)، کارشناسی‌ارشد (۱۳۸۴) و دکتری (۱۳۸۷) خود را نیز در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه صنعتی شریف به پایان رسانده با بیش از ۱۰۰ عنوان مقاله در مجلات معتبر علمی؛ استاد نمونه آموزشی و استاد نمونه پژوهشی دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی شریف است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی و همکاری در معاونت پژوهشی به عنوان مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر سوابق اجرایی دهقانی فیروزآبادی است. وی همچنین تأسیس و مدیریت پردیس نوآوری و مرکز تحقیقات شهید مقدم و همچنین مدیریت مرکز رشد آن را در حوزه علم و فناوری در کارنامه خود دارد.

دکتر سورنا ستاری هم که عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف است از سال ۹۳ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برعهده داشته است. وی ۲۲ شهریورماه جاری از سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام