شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

کانون زنجیره ارزش سیلیکون تشکیل شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:49274
یکشنبه، ۹ مرداد، ۱۴۰۱ | 12:05

کانون زنجیره ارزش سیلیکون تشکیل شد

با حضور ۴۰ مجموعه فعال صنعتی و علمی در حوزه سیلیکون، کانون مشترکی با هدف تکمیل زنجیره ارزش سیلیکون تشکیل شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، در اولین رویداد زنجیره ارزش سیلیکون و مشتقات آن، با حضور ۴۰ مجموعه صنعتی و تحقیقاتی و با مشارکت برخی نهادهای دولتی، کانون زنجیره ارزش سیلیکون و مشتقات آن راه‌اندازی شد.سیلیکون و مشتقات آن نقش تعیین کننده‌ای در بومی‌سازی صنایع کشور دارد و تکمیل زنجیره صنایع آن از ضروریات کشور است؛ چرا که این ماده و مشتقاتش، مواد اولیه بیش از ۷ صنعت مادر را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تأمین می‌کند و انجام هر مرحله از آن، از وابستگی به خارج می‌کاهد. علاوه بر آن محصولات فرآوری شده جایگزین خام فروشی می‌شود و به افزایش صادرات غیرنفتی کمک خواهد کرد.

زنجیره صنایع سیلیکون و مشتقات آن شامل حوزه‌های صنایع الکترونیک و میکرو الکترونیک، فوتونیک و میکرو فوتونیک، صنایع برق خورشیدی، صنایع شیمیایی، غذایی، آرایشی و بهداشتی و صنایع اپتیک کشور می‌شود.

با توجه به اهمیت نقش سیلیکون در صنعت، این مجموعه‌ها تصمیم گرفتند تا با همکاری و تشکیل کانونی مشترک در این زمینه فعالیت داشته باشند؛ اقدامی که از ماه‌ها قبل آغاز شد و رفته رفته تعداد آنها افزایش پیدا کرد، به طوری که تعداد آنها در جلسه اول هیئت مؤسس کانون زنجیره ارزش سیلیکون به ۱۶ مجموعه می‌رسید و در کمتر از یک ماه تعداد آنها به بیش از ۴۰ مجموعه افزایش یافته است.

اولین نمایشگاه اختصاصی صنعت سیلیکون و مشتقات آن، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از دیگر برنامه‌های این رویداد بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

«مرکز ملی پیشران طراحی تراشه» راه‌اندازی می‌شود

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دارای رشد دو برابری در تولید محصولات دانش بنیان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها