پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور منصوب شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:49262
چهارشنبه، ۲۲ تیر، ۱۴۰۱ | 13:27

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور منصوب شد

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با صدور حکمی، دکتر علی محمد سلطانی را به ریاست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور منصوب کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، علی محمد سلطانی گرد فرامرزی از خردادماه امسال با حکم ستاری، سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران شده بود.

در حکم سورنا ستاری خطاب به سلطانی آمده است:

«با توجه به نقش صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و در راستای صیانت از جایگاه علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران؛ حمایت از علوم پایه و تحقیقات بنیادی جهت‌دار، تحقیقات کاربردی ناظر به نیازها و اولویت‌های کشور و تحقیقات علوم انسانی ناظر به کاربست تحقیقات ضروری است.

همچنین از طریق این صندوق ارتباط و همکاری با سایر نهاهای حامی پژوهش در کشور، چابک‌سازی صندوق و افزایش سرعت عمل با حفظ کیفیت و اصول حرفه‌ای مدیریت پژوهش، ترویج علم و پژوهش و ایجاد ارتباط با جوامع تخصصی و عموم مردم و جلب نظر بخش خصوصی برای اجرای تحقیقات و نیازمحور از طریق صندوق هم مدنظر است.

در این راستا لازم است ضمن اتخاذ رویکرد ملی و فرادستگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌ها، کلیه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی نسبت به اجرای اسناد بالادستی کشور اقدام نمایید. توفیق جنابعالی را در این مسیر از درگاه خداوند منان خواستارم.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید ضد یخ بدنه هواپیما در کشور

سامانه انتشار اطلاعات طرح‌های پژوهشی بنیاد ملی علم ایران راه‌اندازی شد

یک پنجم اختراعات بین المللی ایرانیان، تجاری سازی شده است

نخستین سمپوزیوم ایران و چین در نانوپزشکی و نانوبیوتکنولوژی برگزار می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها