سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

حسنی آهنگر: نفوذ، تهدید نرمی که شرکت های دانش‌بنیان‌ را تهدید می‌کند/ خطوط تولید دانش‌بنیان، محل تهدید خرابکاری های صنعتی است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:49211
دوشنبه، ۳۰ خرداد، ۱۴۰۱ | 11:11

حسنی آهنگر: نفوذ، تهدید نرمی که شرکت های دانش‌بنیان‌ را تهدید می‌کند/ خطوط تولید دانش‌بنیان، محل تهدید خرابکاری های صنعتی است

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان این که تهدیدات نرمی که دانش‌بنیان‌ها را تهدید می‌کند، نفوذ است اظهار داشت: پول‌پاشی‌های نامناسب از جمله مواردی است که مسئولان پدافند غیرعامل باید به آن توجه کنند.

به گزارش دیده بان علم ایران به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا حسنی آهنگر در سخنانی در پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط رهبری تدوین شد، آرمان و نسخه جهانی شدن انقلاب اسلامی مشخص شده است و در تدوین برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

وی افزود: رسیدن به آرمان تمدن نوین اسلامی نیازمند استقلال در عرصه‌های مختلف علمی است و در این زمینه باید به اقتدار علمی برسیم. ما باید بتوانیم از تولید دانش به مرحله فناوری و محصول برسیم. تولید علم به همراه قدرت علمی منجر به اقتدار علمی و شکل‌گیری ایران قوی می‌شود. باید دنبال قدرت بین‌المللی در دنیا باشیم چرا که معارف اسلام ناب الگوی سبک زندگی جدیدی را برای جهان به ارمغان خواهد آورد که مردم دنیا تشنه آن است.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) افزود: حکمرانی در جهان آینده مبتنی بر علم و فناوری است. در کنار دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری ما، زیست بومی در حال شکل‌گیری است که موتور پیشران توسعه و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف است.

حسنی آهنگر تصریح کرد: تهدیدات دشمن هنوز برای ما به پایان نرسیده است و یک جنگ تمام عیار ترکیبی هوشمند پیچیده علیه نظام راه انداخته‌اند که جنگ اقتصادی از جمله آن است و ناتوی فرهنگی از دیگر ابعاد آن است. جنگ روانی با تصویرسازی و تخریب و تحریف باورهای مردم دنبال می‌شود. همچنین مقابله با پیشرفتهای علم و فناوری از دیگر اهداف دشمن است.

وی با بیان اینکه مراکز علم و فناوری دانش‌بنیان می‌توانند مراکز حیاتی باشند، اظهار کرد: جنگ ترکیبی و هوشمند شده است و از بعد نرم شروع شده و بعد به جنگ نرم می‌رسد. تهدیدات نرمی که دانش‌بنیان‌ها را تهدید می‌کند نفوذ است. پول‌پاشی‌های نامناسب از جمله مواردی است که مسئولان پدافند غیرعامل باید به آن توجه کنند. همچنین مهاجرت نخبگان کشور یکی از مشکلات جدی کشور است.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: ما در همه کشورهای در حال توسعه مهاجرت نخبگان را داریم اما با برنامه است و درآمدی از دل این مهاجرت نخبگان به کشورهای دیگر برای کشور مبدأ ایجاد می‌شود اما اینجا برعکس است و برای ما هزینه‌زاست.  در کدام دانشگاه ما رشته‌های راهبردی برای حوزه انرژی وجود دارد؟ در همه آنها رشته‌های فنی در حوزه انرژی موجود است، در حالی که در جهان کشورهای صاحب انرژی در رشته‌های راهبردی این حوزه، دست دارند.

حسنی آهنگر تأکید کرد: ما باید شبکه نخبگان ایرانی را در جهان شکل دهیم و از آن برای انتقال دانش و فناوری نوظهور و بدیل به کشور استفاده و آن را به حوزه‌ای درآمدزا تبدیل کنیم.  امروز خطوط تولید دانش‌بنیان محل تهدید است و خرابکاری‌های صنعتی در آن رخ می‌دهد. ما امروز در سطح آزمایشگاه‌های نیروهای مسلح خرابکاری‌های صنعتی را شاهد بوده‌ایم و اینجا محل حضور نرم سازمان پدافند غیرعامل می‌تواند باشد.

وی ادامه داد: دنیا در حال تجربه کردن یک پدیده جدید مثل انقلاب صنعتی است. حکمرانی هوشمند در حال شکل گرفتن است و جنگ و دفاع آینده هوشمند به تغییر مولفه‌های تمدنی کمک می‌کند. ما باید یک معماری نوین برای رویکرد هوش مصنوعی در پدافند غیرعامل را تعریف کنیم تا در دستیابی به تمدن اسلامی که زمینه‌ساز ظهور است، موفق باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بررسی دستاوردها و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در صحن علنی مجلس/خسارت ۱۰ هزار میلیارد تومانی قطع اینترنت به دانش بنیان ها

نخستین مرکز فناوری انرژی راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان دامپزشکی کشور: دامپزشکی، خط اول تشخیص حملات زیستی است/طغیان آنفلوانزای طیور را امسال نخواهیم داشت

برگزیدگان سومین جشنواره علمی سلمان فارسی معرفی و تقدیر شدند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها