- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

تقدیر از ایده های دانش آموزی در رویداد دخترانه «روز جهانی زنان در ریاضیات»

به مناسبت بزرگداشت زادروز مریم میرزاخانی، دانشمندِ ریاضیدان معاصر که در تقویم مناسبت های علمی بین المللی با عنوان «روز جهانی زنان در ریاضیات» نامیده شده، انجمن ترویج علم ایران با همکاری کرسی یونسکو در ترویج علم، ستاد سال جهانی علوم پایه و تعدادی از نهادهای علمی و فرهنگی، عصر فردا (پنج شنبه) در رویداد گفتمان پیشرو علمی «گپ»، میزبان ارائه ایده‌های نوآورانه دانش‌آموزان و دانشجویان دختر در علوم پایه و فنی مهندسی است.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، با توجه به ضرورت حضور زنان و دختران در رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی در رویداد گپ، فرصتی برای ارايه ایده‎های دانش آموزان و دانشجویان دختر به مناسبت این روز جهانی فراهم شده است.

‎این رویداد روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ تا ۱۸ در سالن آمفی تئاتر صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود. توجه به اهمیت حضور زنان و دختران در علوم پایه و مهندسی، استفاده از استعدادها و توان دانش آموزان و دانشجویان دختر(باور توان دختران در گسترش مرزهای دانش)، شکستن کلیشه های جنسیتی مبنی بر مردانه بودن برخی رشته ها، معرفی ایده های نوآورانه دختران دانش آموز و دانشجو به جامعه و کمک به اجرایی کردن ایده های نوآورانه در راستای کاهش شکاف میان علم و جامعه از جمله اهداف این رویداد هستند.

در این رویداد اساتید و صاحبنظران درباره دکتر مریم میرزاخانی، اهمیت علوم پایه و نحوه ارائه ایده‌ها سخنرانی کرده و در خاتمه پس از طرح ایده‌ها به وسیله دانش‌آموزان برگزیده به منتخبین لوح تقدیر و به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این رویداد گواهی شرکت اعطا می‌شود.

از علاقمندان به حضور در این رویداد فرهنگی ترویجی دعوت شده در صورت تمایل به شرکت مشخصات و کد ملی خود را به نشانی unesco.cps@gmail.com یا tarvijeelm@gmail.com ایمیل کنند.

انتهای پیام