جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

رئیس دانشگاه خبر داد: پیگیری ادامه تحصیل دو دانشجوی بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف

نسخه قابل پرینت
کد خبر:49023
دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت، ۱۴۰۱ | 12:28

رئیس دانشگاه خبر داد: پیگیری ادامه تحصیل دو دانشجوی بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از نامه نگاری و پیگیری برای فراهم شدن شرایط ادامه تحصیل دو دانشجوی بازداشتی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر جلیلی که عصر یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با جمعی از دانشجویان و فعالان گروه‌های دانشجویی سخن می گفت در خصوص پیگیری پرونده امیرحسین مرادی و علی یونسی گفت: تلاش‌ها و تعاملات ما نتایج رضایت بخشی داشته به عنوان مسئول دانشگاه و پدر معنوی این دو دانشجو با هماهنگی خانواده‌هایشان موضوع را پیگیری می‌کنم. همچنین برای فراهم شدن شرایط ادامه تحصیل این دو دانشجو نامه‌نگاری و پیگیری کرده‌ایم و فکر می‌کنیم شرایطش فراهم شود.

علی یونسی، دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و دارنده مدال نقره المپیاد کشوری نجوم سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد جهانی نجوم ۱۳۹۶ (۲۰۱۸) و امیرحسین مرادی، دانشجوی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۶ که از فروردین ماه  ۱۳۹۹ با اتهامات امنیتی در بازداشت بودند اخیرا به ۱۶ سال زندان محکوم شده اند.

در ابتدای این جلسه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی هر یک نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های دانشجویی ارائه کرده و خواستار توجه بیشتر دانشگاه در ایجاد بسترهای لازم توسعه فعالیت‌های این تشکل‌ها شدند. در این جلسه تشکل‌های اسلامی دانشجویان، کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان، نشریات دانشجویی و تعدادی از مدیران معاونت فرهنگی دانشگاه حضور داشتند.
از دیگر موارد پر تکرار در جلسه توجه به وضعیت روحی و روانی دانشجویان و افزایش امید در میان آنها، بازگشایی استخر دانشگاه، تخصیص ظرفیت کافی از پارکینگ به دانشجویان و استادان،پیگیری وضعیت دو دانشجوی بازداشتی، بهبود فضاهای فرهنگی در دانشگاه و شفافیت مالی بود.
در ادامه، دکتر جلیلی انتقاد دانشجویان را نشانه دغدغه‌مندی و دلسوزی آنها برای بهبود شرایط دانشجویان و دانشگاه دانست و نکاتی را در خصوص مشکلات دانشجویان بیان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف توجه بیشتر به وضعیت روحی، روانی و عاطفی دانشجویان را امری مهم دانست و گفت: افسردگی وجود دارد، امید و انگیزه میان دانشجویان کم شده است و تکلیف جمع ما برگرداندن دوباره امید به دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، دکتر جلیلی بازگشایی استخر دانشگاه برای تابستان پیش رو را غیرممکن خواند و گفت: با توجه به جدی بودن مشکل استخر و هزینه بالای تعمیر پیش‌بینی می‌شود  استخر برای ترم پاییز آماده بازگشایی شود اما می‌توانیم تا آن زمان استخر دیگری را برای دانشگاه اجاره کنیم تا اعضای خانواده شریف در این مدت از آن استفاده کنند.

رئیس دانشگاه تجربه دانشگاه بدون خودرو را بسیار دلپذیر دانست و افزود: با توجه به حضور بیشتر دانشجویان و استادان فضای پارکینگ دانشگاه اشباع شده است که تلاش می‌کنیم با بررسی دقیق و کسب اطمینان از تکمیل ظرفیت پارکینگ توسط دانشگاه برای روزهای شنبه تا چهارشنبه، پنج طبقه از پارکینگ را برای دانشگاه رزرو کنیم.دکتر جلیلی بازگشایی درهای دیگر دانشگاه را برای ترم پاییز قابل انجام دانست و گفت: با توجه به کمبود نیروهای حراست در حال حاضر امکان بازگشایی درهای دیگر دانشگاه را نداریم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشاورزی هوشمندانه با پهپاد گرده‌افشان ایرانی

انتشار مقاله محققان دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها