- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

فراخوان همکاری در برنامه «حمایت بورسیه دانشمندان جوان» بنیاد مصطفی (ص)

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) فراخوان همکاری در برنامه “حمایت بورسیه دانشمندان جوان” را منتشر کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در این فراخوان از مؤسسات علمی و پژوهشی معتبر و مراکز پژوهشی و شرکت‌­های معتبر در کشورهای اسلامی جهت میزبانی افرادی که در برنامه بورسیه دانشمندان جوان شرکت کرده‌­اند، دعوت کرده است.

مراکز میزبان می‌­توانند با فراهم آوردن بورسیه تحقیقاتی، امکانات پژوهشی، آزمایشگاه­‌های تخصصی، کتابخانه و امکاناتی از این دست از دانشجویان جوان و بااستعداد، فناوران و اساتید دانشگاه زیر ۴۵ سال و متقاضی بورسیه کوتاه مدت حمایت کنند.

طبق این فراخوان، مراکز میزبان می‌­بایست پرسشنامه‌­ای با مضمون حوزه‌­های پژوهشی اولویت‌­دار، ظرفیت‌­ها و علایق مراکز میزبان و سطح همکاری با بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) را تکمیل کنند.

این برنامه با همکاری کمیته دائمی همکاری‌­های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH) اجرا می‌شود. طی این همکاری، کامستک از بخشی از هزینه‌­های بورسیه دانشمندان جوان حمایت می‌­کند.

برنامه بورسیه دانشمندان، برنامه‌­ای برای حمایت از دانشجویان جوان، فناوران و مدرسان دانشگاهی متقاضی بورسیه کوتاه‌مدت است. تعمیق و نهادینه کردن ارتباطات، همکاری­‌های علمی و تبادل دانش بین‌­المللی میان پژوهشگران جهان اسلام و مراکز معتبر علمی و فناوری و مراکز تحقیقاتی شرکت­‌های معتبر، توسعه دستاوردهای علمی، ارتقای کیفیت مطالعات پژوهشگران و گسترش مرز دانش و کمک به حل چالش­‌های مهم علمی و فناوری جهان اسلام از طریق دستاوردهای حاصل از همکاری بین­‌المللی، برخی از مهم­ترین اهداف این برنامه هستند.

انتهای پیام