پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

درگذشت یکی از استادان پیشکسوت صنعت تاسیسات

نسخه قابل پرینت
کد خبر:48946
سه شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۱ | 12:33

درگذشت یکی از استادان پیشکسوت صنعت تاسیسات

در پی درگذشت یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، این دانشگاه پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران در متن پیام تسلیت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در پی درگذشت دکتر سید مجتبی موسوی نائینیان به علت ابتلا به بیماری آمده است: ” با نهایت تاسف و تاثر درگذشت استاد گرانقدر دکتر سید مجتبی موسوی نائینیان را به خانواده محترم آن مرحوم و کلیه همکاران گرامی تسلیت عرض می‌نماییم. از خداوند کریم برای آن سفر کرده، غفران واسعه و برای کلیه بازماندگان، ایشان صبری جمیل و اجری جزیل را مسئلت داریم. ”

مرحوم دکتر سید مجتبی موسوی نائینیان در دوران حیات خود سمت ریاست دانشکده مهندسی هوا فضای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی را بر عهده داشت و یکی از قدیمی‌ترین اساتید صنعت تاسیسات ایران بود که کتاب‌های ارزشمندی در زمینه های تبرید و سیستم های گرمایشی و سرمایشی از سال های دور از او به یادگار مانده است.

دکتر نائینیان سردخانه‌های زیادی را در ایران طراحی کرد و از سال ۱۳۵۲ در حرفه صنعت تاسیسات ایران فعالیت کرد. دکتر موسوی در سال ۱۳۴۹ از دانشگاه آستاراخان روسیه در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شده و  تا سال ۱۳۵۱ در همان دانشگاه موفق به اتمام دوره کارشناسی ارشد در گرایش تبدیل انرژی شد.

مرحوم نائینیان پس از یک دوره کاری و کسب تجارب ارزشمند و نگارش کتاب‌هایی در ایران، در سال ۱۳۷۴ در آکادمی ماشین های شیمیایی مسکو  در گرایش تبدیل انرژی موفق به اخذ درجه دکتری تخصصی شد.

مقالات و کتاب‌های مختلفی از ایشان در نشریات علمی – پژوهشی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توفیق موسیوند از پیشگامان حوزه قلب مصنوعی درگذشت

مادر علم آمار ایران درگذشت

فیروز نادری، دانشمند ایرانی و از مدیران پیشین ناسا، درگذشت

پیکر استاد باریکانی از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران تشییع شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها