جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

مراسم یادبود استاد مسلم بهادری، فردا در دانشگاه تهران برگزار می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:48931
یکشنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۱ | 11:56

مراسم یادبود استاد مسلم بهادری، فردا در دانشگاه تهران برگزار می شود

مراسم یادبود مرحوم دکتر مسلم بهادری، استاد فقید دانشگاه علوم پزشکی تهران و از پیشکسوتان پزشکی ‌نوین در ایران، روز دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در مسجد دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، استاد بهادری، روز پنجشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۱ مقارن با ۱۹ ماه رمضان ۱۴۴۳ چشم از جهان فرو بست و شنبه ۳ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت علی(ع) در قطعه نام آوران آرام گرفت.

استاد بهادری که متولد بهمن ماه ۱۳۰۵ در تنکابن بود، پزشکی را در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران آموخت و سپس در همان دانشگاه تخصص آسیب شناسی گرفت. در ادامه به انگلستان رفت و دوره دانش افزایی را در رشته آسیب شناسی بیماری‌های قلب و ریه گذراند.

وی مدتی را نیز در دانشگاه کالیفرنیا به تدریس گذراند. آنگاه به تهران بازگشت و در جوانی به جایگاه استادی کامل دانشگاه تهران رسید. کتابخانه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به افتخار او کتابخانه بهادری نامگذاری شده است.

دکتر مسلم بهادری، استاد ممتاز دانشگاه تهران بود و ریاست فرهنگستان علوم پزشکی در بخش دانش‌های بنیادین (علوم پایه) را بر عهده داشت.

وی در سال ۱۳۹۷ زمینی به مساحت تقریبی ۱۷ هزار متر مربع برای احداث مرکز درمانی و خدماتی در منطقه افشره تنکابن وقف کرد. همچنین عضو هیئت تحریریه مجلات علمی متعددی از جمله مجله آمریکایی پاتولوژی قلب و عروق و آرشیو طب ایرانی بود. وی همواره عمر خود را وقف توسعه علوم پایه و بالینی پزشکی در ایران و نیز توسعه زبان علمی فارسی کرد. نقش او در گسترش طب نوین در ایران و آموزش پزشکی بسیار چشمگیر بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توفیق موسیوند از پیشگامان حوزه قلب مصنوعی درگذشت

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی ۱۴۰۲ شد

مادر علم آمار ایران درگذشت

فیروز نادری، دانشمند ایرانی و از مدیران پیشین ناسا، درگذشت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها