- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

بیش از ۷۰ درصد داوطلبان آزمون دکتری، مجاز به انتخاب رشته شدند/ظرفیت پذیرش آزمون دکتری امسال حدود ۲۴ هزار نفر است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از مجاز به انتخاب رشته شدن بیش از ۱۳۷ هزار داوطلب در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: در نهایت حدود ۲۴ هزار نفر در این آزمون پذیرفته خواهد شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر عبدالرسول پورعباس با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱ زودتر از موعد مقرر در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد، گفت: از بین ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ نفر داوطلب آزمون دکتری نیمه متمرکز سال‌جاری  ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

معاون وزیر علوم با اعلام آمار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در ۲۴۷ کد رشته محل اعلام شده در دفترچه راهنما،  اقدام به انتخاب رشته کنند.

پورعباس با اشاره به اینکه مجموعا ۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر در آزمون دکتری نیمه متمرکز امسال پذیرفته می‌شوند، گفت : ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۲ هزار و ۷۱۶ نفر و ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر است.

وی در پایان افزود: در صورت اعلام ظرفیت پذیرش جدید از سوی دانشگاه‌ها، موارد از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام