- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

عصر فردا برگزار می شود: آیین رونمایی از مجموعه هشت‌جلدی «ایران من» تالیف رضا منصوری

مراسم رونمایی از مجموعه‌ هشت‌جلدی «ایران من» اثر استاد رضا منصوری، دوشنبه ۲۲ فروردین‌ماه به همت دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به‌گزارش دیده بان علم ایران، در این مراسم در کنارِ نویسنده، ناصر فکوهی، استاد انسان شناسی دانشگاه تهران و محمدرضا اجتهادی، استاد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف هم سخنرانی خواهند کرد.

مردی که تمامی آثارش با نامِ ایران گره خورده‌ است، درباره این مجموعه می‌نویسد: «چون ایران، خانه من است، متعلق به من است، ایرانِ من است، زیستن‌ام در آن معنی داشته و لذتم در دیدن آرامش و رفاه ساکنان آن بوده- شهروندان خانه من! برای آن‌ها نوشته‌ام.»

این‌ها را رضا منصوری به‌ عنوان دیباچه‌ای بر مجموعه هشت جلدی «ایران من» نوشته‌ است.

دوره نخست کتاب‌ها با نام‌های ایران ۱۴۲۷، واژه‌گزینی در ایران و جهان و چهارسال در وزارت عتف، بیان تصور منصوری از ایران گذشته و آینده، نقش زبان فارسی در توسعه ایران و تجربه اجرایی در زمینه علم و پیچیدگی اجرای ایده‌های توسعه‌ای آن در عالی‌ترین سطح‌ در ایران است.

سه عنوانِ دیگرِ این مجموعه با نام‌های معماریِ علم، سندرم دوره نقل (در دو جلد) و مبانی علم و طراحی مفهومی دانشگاه در ایران و مبانی تفکر در علوم فیزیکی، نتیجه تأملات نویسنده در این دوره است.

به اعتقادِ نویسنده که استاد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف است، همه گزاره‌هایی که در این کتاب‌ها نوشته شده زمانی به‌خوبی درک می‌شود که خواننده از مبانی تفکر در علوم مدرن و به‌ویژه علوم فیزیکی مطلع باشد. شرکت در این مراسم که فردا دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ساعت ۱۸ در تالار مجازی کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه صنعتی شریف به نشانی http://vc.sharif.edu/ch/library برگزار می‌شود، برای عموم آزاد است.

انتهای پیام