پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

تشکیل شورای عالی فناوری و شورای عالی تحقیقات در وزرات بهداشت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:48819
دوشنبه، ۱۵ فروردین، ۱۴۰۱ | 12:42

تشکیل شورای عالی فناوری و شورای عالی تحقیقات در وزرات بهداشت

وزیر بهداشت در بازدید از معاونت تحقیقات و فناوری وزارتخانه از تشکیل شورای عالی فناوری و شورای عالی تحقیقات در وزرات بهداشت خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر بهرام عین اللهی در این بازدید ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان و با آرزوی بهره‌مندی از برکات این ماه برای همه مؤمنان کشور افزود: نام‌گذاری امسال با عنوان “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” از سوی مقام معظم رهبری وظایف معاونت تحقیقات را سنگین‌تر کرده و انتظارات بیشتری از شما وجود دارد و امیدواریم با نظم کاری و برنامه‌ریزی به اهداف تعیین شده دست پیدا کنید.

وزیر بهداشت با تاکید بر فعالیت علمی، گفت: وظیفه اصلی معاونت تحقیقات، تولید دانش است. باید نخبگانی را شناسایی کنید و در کمیته‌های مختلف به کار بگیرید و در جهت تولید علمی گام بردارید. با این وجود مقاله یک وسیله است، هدف نیست. باید نیازسنجی انجام شود تا طبق نیاز جامعه مقالات تهیه و منتشر شوند.

وی در ادامه به مدیران معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت توصیه کرد مردمی باشند و در میدان حضور داشته باشند و از نزدیک از مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها بازدید کنند تا با واقعیات موجود بیشتر آشنا شوند.

وزیر بهداشت افزود: نکته بعدی ارتباط میان معاونت‌های وزارت بهداشت در جهت یاری رساندن و تسهیل امور است. برای مثال بسیاری از نیروهای مراکز تحقیقاتی در بخش‌های دیگر به معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت مرتبط هستند. بنابراین معاونت‌ها باید تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشند تا امکان خدمت‌رسانی درست به افراد فراهم شود.

عین اللهی با تاکید بر اینکه تلاش‌ها نباید فردی باشد، ضمن اینکه باید به جوان‌ها میدان داد، گفت: عملکرد مراکز تحقیقاتی باید ارزیابی شود؛ به آنهایی که کارایی لازم ندارند، اخطار بدهید تا در صورت تداوم تعطیل شوند. همین‌طور بهتر است تشکیلات مراکز تحقیقاتی را مدت‌دار کنید تا طبق ارزیابی‌ها اعضای آن مشخص شود، به این ترتیب همه اساتید امکان مشارکت خواهند داشت.

در ادامه نشست طبق پیشنهاد وزیر بهداشت، مقرر شد یکی از جلسات شورای مدیران معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با حضور وی برگزار شود و طی آن مدیران برنامه‌های سال جاری خود را در بازه‌های زمانی سه ماه ارائه کنند.

دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت نیز پس از استماع صحبت‌های وزیر بهداشت از تشکیل شورای عالی فناوری و شورای عالی تحقیقات خبر داد و گفت: هر دو شورای عالی فناوری و تحقیقات به ریاست وزیر بهداشت خواهد بود تا با ایجاد یک پل ارتباطی اهداف کلان معاونت در تعامل مستقیم با وزیر پیگیری شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

۱۰۰ اولویت‌ پژوهشی برنامه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شناسایی شد

بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی، سوم بهمن برگزار می شود

رتبه‌بندی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌­های علوم پزشکی کشور اعلام شد

آغاز هفتمین فن بازار ملی سلامت از ۱۱ دی ماه

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها