جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

ساخت تله سنگ و شن مورد نیاز صنایع نفت و گاز در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:48791
دوشنبه، ۸ فروردین، ۱۴۰۱ | 15:29

ساخت تله سنگ و شن مورد نیاز صنایع نفت و گاز در کشور

یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت تله سنگ و شن شده که در چاه‌های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، محمد مهاجرانی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نام آوران به کوش ویستا با بیان اینکه تله سنگ و شن محصولات تولیدی این شرکت هستند، گفت: این دستگاه‌ها به‌ عنوان یک فیلتر عمل می‌کنند و همراه با دیگر تسهیلات سر چاهی با قرار گرفتن در مسیر جریان خروجی چاه، از ورود ناخالصی‌هایی مانند شن، ماسه و آسفالت به درون خطوط لوله انتقال نفت و گاز جلوگیری می‌کنند.

به دام انداختن ذرات جامد درون چاه‌های نفتی و گازی

تله شن برای به دام انداختن ذرات جامدی که از درون چاه گاز بیرون می‌آیند مورد استفاده قرار می‌گیرد. موادی که برای ساخت این تجهیز استفاده می‌شود باید در برابر فرسودگی و خوردگی بسیار مقاوم باشد. اغلب برای جلوگیری از کاهش ضخامت دیواره تجهیز، قسمت داخلی بدنه توسط یک لایه از جوش فلزاتی مانند نیکل یا آلیاژ کبالت پوشش دهی می‌شود. ذرات جدا شده در قسمت انتهایی تله انباشته می‌شوند و هر چند وقت باید تخلیه صورت بگیرد.

وظیفه تله سنگ نیز به دام انداختن ذرات جامدی است که از درون چاه نفت بیرون می‌آیند و نازل خروجی تجهیز به قسمت فلر نصب می‌شود تا ذرات جدا شده برای سوزانده شدن به آنجا هدایت شوند.

این محصولات دارای استانداردهای لازم هستند و نسبت به نمونه‌های خارجی خود قیمت بسیار پایین‌تری دارند. تله سنگ و شن با توجه به کیفیت خوبی که دارند توانسته‌اند صرفه‌جویی ارزی خوبی به همراه داشته باشند.

درهای سریع بازشو برای مخازن تحت‌فشار بسیار بالا

درهای سریع بازشو دیگر محصول دانش‌بنیان این شرکت است که درگذشته صادراتی به عربستان نیز داشته است. در حال حاضر در این شرکت حدود ۱۵ نفر به‌ صورت مستقیم و ۲۰ نفر به‌ صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نام آوران به کوش ویستا با اشاره به اینکه درهای سریع بازشو کاربردهای فراوانی در بخش‌های مختلف صنایع نفت، گاز، آب پتروشیمی و پالایشگاهی دارند، افزود: فرستنده و گیرنده توپک، جداکننده‌های دوفازی، فیلترهای گاز خشک، انواع مخازن تحت‌فشار، اتوکلاوها و انواع مخازن ذخیره از کاربردهای این محصول است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ساخت «فلزیاب صنعتی» با قابلیت تشخیص سریع ضایعات فلزی در خطوط تولید

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها