پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

جایزه «صنعت هوشمند» آکادمی سلطنتی مهندسی سوئد به دانشجوی ایرانی رسید

نسخه قابل پرینت
کد خبر:48782
سه شنبه، ۱۶ فروردین، ۱۴۰۱ | 11:49

جایزه «صنعت هوشمند» آکادمی سلطنتی مهندسی سوئد به دانشجوی ایرانی رسید

جایزه سالانه «صنعت هوشمند» آکادمی سلطنتی علوم مهندسی سوئد به یک شرکت نوآور که توسط سپهر موسوی، جوان ایرانی بنیانگذاری شده است تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، شرکت Swegreen که شرکتی نوآور در زمینه کشاورزی خودکار و مدرن به شیوه کشاورزی عمودی به شمار می رود از جمله موفق شده است با بازیافت آب در سیستم آبیاری دایره ای میزان مصرف آب برای تولید ۱ کیلوگرم محصول گیاهی (ریحان) را از ۲۵۰ لیتر در شرایط معمول به حدود ۲٫۵ لیتر کاهش دهد.

موسوی که دوره کارشناسی را در دانشگاه تهران گذرانده و در حال حاضر دانشجوی دکتری مهندسی انرژی و محیط زیست دانشگاه ملاردالن سوئد است، هدف از راه اندازی این شرکت را ارائه روش هایی ساده تر و هوشمندتر برای توسعه تکنیک‌های پرورش گیاهان و تولید غذا در محیط‌های شهری عنوان کرده است.

مزرعه شرکت سویگرین در زیرزمین ساختمانی در مرکز استکهلم بنا شده که تا زمانی نه چندان دور محل نگهداری آرشیو  یک روزنامه سوئدی بوده است. در واقع با دیجیتالی شدن آرشیو روزنامه، فضایی که برای نگهداری روزنامه ها در نظر گرفته شده بود میزبان مزرعه ای عمودی برای پرورش سبزیجات ارگانیک از قبیل ریحان، پاک چوی، آویشن و گشنیز تبدیل شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

جایزه «دستاورد تمام عمر» سازمان همکاری‌های اسلامی به دو دانشگر ایرانی رسید

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه جهانی «طراحی نورپردازی»

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها