جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

شبکه چهار با «جایزه چرخ ۱۴۰۰» به استقبال قرن جدید می رود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:48769
شنبه، ۲۸ اسفند، ۱۴۰۰ | 14:47

شبکه چهار با «جایزه چرخ ۱۴۰۰» به استقبال قرن جدید می رود

ویژه‌ برنامه‌ «جایزه‌ چرخ ۱۴۰۰» در آخرین روز سال، ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ با تقدیر از چهره‌های علم و فناوری ایران روی آنتن شبکه‌ چهار تلویزیون می‌رود.

به گزارش دیده بان علم ایران، مجله‌ تصویری «چرخ» از مهرماه سال ۱۳۹۴ روی آنتن شبکه‌ چهار سیما رفته و تا سال ۱۴۰۰ در هشت فصل مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌ زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی کرده است.

این برنامه تا به حال با بیش از ۱۰۰۰ مهمان از کارشناسان، پژوهشگران و مسئولان مراکز علم و فناوری ایران گفت‌وگوی زنده داشته و از ده‌ها مرکز و پژوهشگاه علم و فناوری در شهرهای مختلف ایران گزارش و گفت‌وگو تولید کرده است.

بر اساس سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۴جامعه‌ی ایرانی قرار است چنین ویژگی‌هایی داشته باشد: «توسعه‌یافته، برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری… دست‌یافته به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه‌ی آسیای جنوب غربی با تأکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم…» یکی از راه‌های اصلی رسیدن به چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴، در ترویج علم با نگاه بومی نهفته است؛ یعنی فعالیت‌هایی که به‌منظور آموزش علوم به مردم عادی، تقویت باور عمومی به علم، و همگانی کردن علم انجام شود.

برنامه‌ «چرخ» به عنوان تنها مجله علمی – تصویری تلویزیون و برند رسانه‌ی ملی در پرداختن به دنیای علم و فناوری، امسال اولین دوره‌ جشنواره‌ی علمی و فناورانه «جایزه‌ چرخ» را با حمایت از سازندگان چرخ‌های علم و فناوری ایران برگزار خواهد کرد.

«جایزه‌ چرخ» بخش‌ها و برگزیده‌های مختلفی خواهد داشت: چهره‌های علمی برگزیده‌ سال، مقاله‌های علمی برگزیده‌ سال، رسانه‌های نوین علم و فناوری برگزیده‌ سال، پروژه‌های علمی فناورانه‌ برگزیده‌ سال، کتاب‌های علمی و علمی-تخیلی برگزیده‌ی سال، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های برگزیده‌ سال، چهره‌های حوزه‌ محیط‌زیست برگزیده‌ سال و ….

این ویژه‌برنامه با حضور جمعی از چهره های علمی و روزنامه نگاران علم، حمید شاه‌آبادی، معاونت سیما، دکتر علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست، دکتر مسعود معینی‌پور، مدیر شبکه‌ چهار سیما، پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه‌ فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و دبیر ستاد توسعه علم، فرهنگ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر محمدجواد لاریجانی، رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، دکتر علیرضا بیگلری، رییس انستیتو پاستور ایران، دکتر سعداله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، صادق پژمان، رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و… برگزار خواهد شد و جمعی از چهره‌ها و مسئولان مراکز علم و فناوری ایران جوایز برگزیدگان «جایزه‌ی چرخ ۱۴۰۰» را اهدا خواهند کرد.

ویژه‌برنامه‌ی «جایزه‌ چرخ» از ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ از شبکه‌ چهار سیما پخش خواهد شد. مجری‌های ویژه‌برنامه‌ی «جایزه‌ چرخ» محمدرضا مقدسیان و حافظ آهی هستند و محمد جباری، سردبیری برنامه و الهه بهبودی، تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مهمان ۵۰ سانتی متری برنامه «چرخ» امروز کیست؟

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها